Europejski rynek autobusów w I połowie 2021 r.
W ciągu 6 miesięcy 2021 r. segment autobusów i autokarów w Europy nieznacznie spadł o 0,2% r/r - do 15 496 sztuk.
Natomiast ostatnie wyniki z czerwca dają duże pole do optymizmu.
Autobusowy czerwiec
Rejestracje w czerwcu nowych autobusów i autokarów w Europie były o 10,4% wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Niemcy (+24,0%), Włochy (+23,2%) i Hiszpania (+18,1%) zaliczyły solidne wzrosty w zeszłym miesiącu, podczas gdy Francja była jedynym dużym rynkiem, który odnotował spadek (-14,1%).
Z kolei skonsolidowany wynik za I półrocze w 2021 r. nieznacznie spadł o 0,2% r/r - do 15 496 sztuk. Bazując na pozytywnych wynikach czerwca, spadki w pierwszej połowie roku były mniej odczuwalne zarówno w Hiszpanii (-13,5%), jak i w Niemczech (-0,04%) w porównaniu do okresu styczeń-maj. Z drugiej strony, we Włoszech i Francji popyt pozostał dodatni (odpowiednio +6,0% i +4,7%).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Polska na tym tle zajmuje 6. miejsce, a w czerwcu wyprzedziliśmy „o jedno oczko” Czechy i aktualnie jesteśmy autobusowym liderem w Europie Środkowo-Wschodniej.
Kraj | 10-06.2021 | 10-06.2020 | Zmiana % |
Niemcy | 2 626 | 2 627 | -0,04 |
Francja | 2 433 | 2 323 | +4,7 |
W. Brytania | 1 948 | 2 106 | -7,5 |
Włochy | 1 647 | 1 554 | +6,0 |
Hiszpania | 753 | 871 | -13,5 |
Polska | 668 | 692 | -3,5 |
Czechy | 603 | 686 | -12,1 |
Belgia | 531 | 414 | +28,3 |
Austria | 455 | 350 | +30,0 |
Norwegia | 427 | 729 | -41,4 |
Szwecja | 394 | 650 | -39,4 |
Rumunia | 376 | 294 | +27,9 |
Portugalia | 295 | 252 | +17,1 |
Dania | 287 | 143 | +100,7 |
Węgry | 251 | 307 | -18,2 |
Szwajcaria | 223 | 200 | +11,5 |
Irlandia | 218 | 96 | +127,1 |
Grecja | 201 | 144 | +39,6 |
Łotwa | 180 | 34 | +429,4 |
Holandia | 178 | 281 | -36,7 |
Estonia | 169 | 76 | +122,4 |
Finlandia | 151 | 114 | +32,5 |
Luksemburg | 95 | 129 | -26,4 |
Słowacja | 87 | 123 | -29,3 |
Litwa | 85 | 85 | +0,0 |
Chorwacja | 81 | 26 | +211,5 |
Bułgaria | 64 | 86 | -25,6 |
Słowenia | 46 | 27 | +70,4 |
Cypr | 13 | 106 | -87,7 |
Islandia | 11 | 8 | +37,5 |
EU + EFTA + UK | 15 496 | 15 533 | -0,2 |