Europejski rynek autobusów – 05.2019
W maju 2019 r. rejestracje wszystkich pojazdów użytkowych wEuropie wzrosły piąty miesiąc z rzędu (+8,5%). We wszystkich segmentach wzrostzostał utrzymany a największy procentowy wzrost został odnotowany wśródautobusów i ciężarówek.
Pięć największych rynków EU pozytywnie przyczyniło siędo tego rezultatu. W ostatnim miesiącu Niemcy (+24,7%) i Francja(+12,6%)odnotowały największe wzrosty.
Nowe autobusy i autokary powyżej 3,5 t.
W maju 2019 r. popyt UE na autobusy i autokary znaczącowzrósł (+23,3%) po dwóch miesiącach spadków. Główne rynki UE odnotowałyzróżnicowane rezultaty. Dwucyfrowe spadki miały miejsce w Wielkiej Brytanii(-22,6%) i we Włoszech (-14,9%) natomiast we Francji (+50,3%), Niemczech(+45,5%) i Hiszpanii (+32,3%) odnotowano znaczące wzrosty.
Po pięciu miesiącach roku rejestracje nowych autobusów iautokarów nieznacznie wzrosły (+4,2%) głównie dzięki dobrym rezultatom w maju.Popyt na rynkach Europy Środkowej (+26,5%) silnie przyczynił się doosiągniętego rezultatu, zwłaszcza, że trzy z pięciu głównych rynków UEodnotowały dotychczas spadki.
Warto podkreślić, że Polska cały czas zajmuje 7. pozycję – za Rumunią (która jest liderem w naszym regionie Europy), a przed Belgią.
Poniżej europejski rynek autobusów szczegółach:
05. 2019 |
05. 2018 |
zmiana 19/18 |
1-5.2019 |
1-5.2018 |
zmiana 19/18 |
|
Niemcy |
640 |
440 |
45,5% |
2 617 |
2 697 |
-3,0% |
W. Brytania |
554 |
716 |
-22,6% |
2 442 |
3 272 |
-25,4% |
Francja |
547 |
364 |
50,3% |
2 193 |
1 916 |
14,5% |
Włochy |
348 |
409 |
-14,9% |
1 634 |
1 778 |
-8,1% |
Hiszpania |
356 |
269 |
32,3% |
1 602 |
1 507 |
6,3% |
Rumunia |
185 |
74 |
150,0% |
1 273 |
358 |
255,6% |
Polska |
338 |
299 |
13,0% |
1 142 |
1 183 |
-3,5% |
Belgia |
124 |
113 |
9,7% |
561 |
548 |
2,4% |
Czechy |
187 |
135 |
38,5% |
492 |
441 |
11,6% |
Austria |
142 |
80 |
77,5% |
434 |
408 |
6,4% |
Norwegia |
198 |
139 |
42,4% |
426 |
360 |
18,3% |
Szwecja |
143 |
69 |
107,2% |
387 |
259 |
49,4% |
Portugalia |
62 |
33 |
87,9% |
333 |
211 |
57,8% |
Węgry |
73 |
72 |
1,4% |
310 |
330 |
-6,1% |
Holandia |
56 |
21 |
166,7% |
303 |
254 |
19,3% |
Irlandia |
76 |
40 |
90,0% |
278 |
177 |
57,1% |
Dania |
44 |
46 |
-4,3% |
255 |
224 |
13,8% |
Litwa |
52 |
41 |
26,8% |
245 |
280 |
-12,5% |
Grecja |
67 |
33 |
103,0% |
221 |
122 |
81,1% |
Szwajcaria |
63 |
58 |
8,6% |
206 |
204 |
1,0% |
Luksemburg |
31 |
21 |
47,6% |
152 |
126 |
20,6% |
Chorwacja |
27 |
16 |
68,8% |
145 |
153 |
-5,2% |
Słowacja |
45 |
37 |
21,6% |
130 |
143 |
-9,1% |
Finlandia |
23 |
35 |
-34,3% |
123 |
155 |
-20,6% |
Estonia |
55 |
12 |
358,3% |
76 |
58 |
31,0% |
Słowenia |
10 |
20 |
-50,0% |
45 |
87 |
-48,3% |
Łotwa |
8 |
6 |
33,3% |
44 |
51 |
-13,7% |
Islandia |
4 |
10 |
-60,0% |
35 |
51 |
-31,4% |
RAZEM |
4 458 |
3 608 |
23,6% |
18 104 |
17 353 |
4,3% |
Statystyczna oferta
Przedstawiony raport to tylko wycinek autobusowych danych,jakie na bieżąco zbiera firma „JMK analizy rynku transportowego”.Zapraszamy do zamawiania aktualnych opracowań. Na rok 2019 przygotowaliśmyszeroki zbiór opracowań. To m.in.:
· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanychautobusów w Polsce;
· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;
· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusówmiejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;
· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich liniiautobusowych;
· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych imiędzymiastowych linii autobusowych.
Wykonujemy również opracowania pod konkretne zamówienia.Ceny analiz firmy JMK zaczynają się od 150 PLN netto za m-c. Szczegóły nawww.jmk.org.pl. Zapraszamy!