Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Essligen i cztery Trollino 18,75 MetroStyle

infobus
03.03.2016 18:17

Solaris zamyka prestiżowy kontrakt dla niemieckiegoEsslignen, dostarczając cztery trolejbusy Trollino 18,75 w wyjątkowej stylistyceMetroStyle. Wcześniej tego typu pojazdy pojawiły się w Salzburgu.

Kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino18,75 MetroStyle został podpisany jeszcze w 2014 r. Dzięki zamontowaniu wpojazdach baterii litowo-tytanowych o dużej pojemności, przewoźnik Städtischer VerkehrsbetriebEsslingen (SVE) może teraz obsłużyć część tras bez napowietrznej sieci trakcyjnej. Akumulatory ładowane są podczasjazdy za pośrednictwem trakcji. Dodatkowo niemieckie Trollino posiadają systemrekuperacji i mogą odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania. W tensposób zalety trolejbusów z powodzeniem połączono z atrybutami autobusówbateryjnych. Zakup czterech trolejbusów kosztował SVE ok. 4 mln EUR, z czego rządowa dotacja do tego zakupu wyniosłaok. 600.000 EUR (150.000 euro na pojazd).

Mówią VIP-y

-?Atrakcyjny transport publiczny wymaga nowoczesnych pojazdów.Dlatego przedsiębiorstwa transportowe coraz częściej korzystają ze wsparciapaństwa na finansowanie autobusów elektrycznych i hybrydowych” – powiedziałpodczas uroczystego przekazania trolejbusów Winfried Hermann, MinisterTransportu i Infrastruktury. – „W ramach federalnego projektu ElectromobilityII rząd dotuje koszty wprowadzenia droższego, elektrycznego napędu w hybrydowychi elektrycznych autobusach. Dzięki mamy pewność, że coraz więcej miast i gmin będzieprzechodzić na stronę przyjaznych dla środowiska środków transportu. Trolejbusyobecne są w Esslingen od ponad 70 lat i dlatego to miast jest pionieremzrównoważonej mobilności. Cztery nowe trolejbusy stanowią kolejny krok wprzyszłość i umożliwiają komunikację bez napowietrznych linii” ?podkreślił minister Hermann.

-?Hybrydowy technologia trolejbusów sprawia, że teekologiczne pojazdy można teraz o wiele bardziej elastycznie użytkować??, gdyż niesą już na stałe zależne od napowietrznej infrastruktury. I to jest prawdziwąinnowacją. Pierwszą linią, która z tego korzysta będzie trasa nr 113, któreobejmie teraz dzielnicę Berkheim Esslingen? – powiedział dr Juergen Zieger Zieger,burmistrz Esslingen.

Coś dla kierowców

Cały system trakcyjny, układ napędowy oraz baterie wyprodukowałaniemiecka firma Vossloh Kiepe. Pojazdy mają napęd dwuosiowy, co oznacza, że dwasilniki elektryczne napędzają dwie z trzech osi pojazdów. Rozwiązanie tozapewnia bardzo dobre przyspieszenie oraz oferuje możliwość elektrycznegohamowania, podczas którego następuje wspomniana rekuperacja dużej ilościenergii.

Coś dla pasażerów

W oświetleniu wewnętrznym, w reflektorach zewnętrznych orazświatłach do jazdy dziennej zostanie zastosowana energooszczędna i zwiększającabezpieczeństwo technologia LED. Niekonwencjonalne Trollino posiadają 43 miejscasiedzące, z czego 11 dostępnych z niskiej podłogi.

Trzy trolejbusowe miasta Niemiec

Esslingen jest jednym z trzech miast w Niemczechposiadających sieć trolejbusową. Autobusy ?na szelkach? jeżdżą tutaj od 1944 r.Polskie Trollino są obecne na niemieckim rynku od 2010 roku. W Eberswaldejeździ już 12 przegubowych Trollino 18 plus teraz cztery Trollino 18,75 MetroStyle.Warto zauważyć, że dostarczone 18,75-metrowe Trollino to najdłuższe trolejbusy produkowaneprzez Solarisa.