Enika postawi kolejną szybką ładowarkę w Radomiu
Solaris Bus & Coach realizuje kolejny kontrakt „pod klucz” dla MPK Radom, obejmujący zarówno dostawę autobusów elektrycznych klasy MEGA, jak i montaż szybkiej ładowarki na Michałowie.
Prace z postawieniem stacji potrwają do stycznia przyszłego roku, zaś pierwsze elektryczne przegubowce - sześć Urbino 18 electric - wyjadą na ulice Radomia w lutym. Po zrealizowaniu projektu większość użytkowanej przez MPK floty stanowić będą autobusy zero- i niskoemisyjne: elektryczne (25 sztuk) i gazowe (42 sztuk). Spółka wycofa też pięć najstarszych przegubowych diesli z 2006 r. na nowe pojazdy marki MAN.
Z unijnym wsparciem
Na pętli autobusowej przy ulicy Królowej Jadwigi na Michałowie ruszyły roboty przy budowie kolejnej stacji szybkiego ładowania pantografowego. Pozwoli ona doładowywać pierwsze w mieście elektryczne pojazdy przegubowe, które już w przyszłym roku zaczną jeździć na popularnej linii 7, kursującej pomiędzy osiedlami Michałów i Południe.
-„Na tej pętli jest już stacja wyposażona w maszt do doładowywania 12-metrowych autobusów elektrycznych, które kursują na linii 3. Tym razem zamiast masztu będzie wybudowana tak zwana bramownica pomiędzy chodnikiem przy wiacie a wysepką pośrodku pętli. Dzięki temu, jak informuje MPK Radom, będzie utrzymana możliwość wsiadania do obsługujących "siódemkę" elektrycznych autobusów przegubowych tak jak do tej pory, czyli na przystanku z wiatą – informuje MPK Radom.
Dodajmy, że pierwszą szybką ładowarkę do Radomia dostarczyła Ekoenergetyka, natomiast teraz - w przypadku najnowszej szybkiej ładowarki z bramownicą - z Solarisem współpracuje łódzka Enika.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budowa drugiej stacji jest konieczna, żeby utrzymać wysoką częstotliwość doładowywania elektrobusów, których na tej pętli będzie wkrótce obsługiwanych aż 15. Stanowi również zabezpieczenie w wypadku awarii jednej z nich. Prace na Michałowie potrwają do stycznia przyszłego roku, a pierwsze elektryczne przegubowce wyjadą na trasy w lutym.
Całkowity koszt projektu, realizowanego przez firmę Solaris Bus & Coach, wynosi 19,8 miliona złotych netto. Na jego pokrycie radomskie MPK pozyskało od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 12,62 miliona złotych dotacji oraz 7,18 miliona złotych niskooprocentowanej pożyczki. Po zrealizowaniu tego zadania już większość użytkowanego przez MPK taboru będą stanowić autobusy zero- i niskoemisyjne: elektryczne (25 sztuk) i gazowe (42 sztuki). Jeszcze w tym roku spółka wymieni poza tym pięć najstarszych przegubowców z 2006 roku na nowe MAN-y.