Enea w elektromobilnym klastrze Solarisa
Grupa Enea S.A. została kolejnym członkiem klastra „PolskiAutobus Elektryczny ? łańcuch dostaw dla elektromobilności”. Dzięki współpracyfirm z sektora motoryzacji oraz energetyki przyspieszą prace badawczo-rozwojoweoraz wdrożeniowe w zakresie e-mobilności.
Klaster „Polski Autobus Elektryczny ? łańcuch dostaw dlaelektromobilności” został utworzony z inicjatywy firmy Solaris w listopadzieubiegłego roku. Do współpracy przystąpiły takie firmy, jak: EC Grupa, EkoenergetykaPolska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i MaszynElektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie,Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsięwzięcia jestfirma Solaris. Teraz do tego grona dołączyła Grupa Enea, która jest wiceliderempolskiego rynku energetycznego.
Mówią obie strony
-„Liczymy na to, że dzięki nowemu partnerowi nasze projektybadawczo-rozwojowe i prace wdrożeniowe przyspieszą. Dzięki współpracy z firmąwytwarzająca i dystrybuującą energię elektryczną zyskujemy nowe możliwości,m.in. w zakresie testowania autobusów elektrycznych jak również możliwości ichładowania” ? mówi dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus& Coach S.A.
-„Zaangażowanie w rozwój elektromobilności jest jednym znaszych głównych celów strategicznych, a innowacyjne rozwiązania z tym związanemają stanowić podstawę budowania potencjału i pozycji Grupy w średnio idługoterminowej perspektywie. Jako wicelider polskiego rynku produkcji energiielektrycznej widzimy w rozwoju elektromobilności wielką szansę. Dołączając dogrona uczelni, jednostek naukowych i przedsiębiorstw, będziemy chcieliwykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie i pomysły, które przyczynią się dowspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań technicznych w tym obszarze” ?powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.
Po co klaster?
Celem klastra jest współpraca na rzecz rozwoju e-mobilnościw szczególności autobusów elektrycznych i komponentów służących do ich budowy,które będą oparte na rozwiązaniach technicznych wypracowanych w Polsce. Pracerozwojowe dotyczą w szczególności: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusumiejskiego dla pojazdów elektrycznych, zarządzania energią w celu poprawyoperacyjności pojazdów elektrycznych, poprawy parametrów technicznych napędówelektrycznych oraz magazynów energii, opracowania innowacyjnych metod ładowaniabaterii, wypracowania nowych standardów w obszarze kształcenia kadrinżynierskich w zakresie e-mobility. Dzięki dołączeniu Enei, klaster będziemógł także wypracować systemowe rozwiązania w zakresie powstawaniainfrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Członkowie klastra nie wykluczają możliwości dołączenia doniego innych firm działających w obszarze e-mobilności.
„