Elektryczny minibus w Barcelonie: Rampini E60
W zeszłym tygodniu firma TMB Barcelona wykonała pierwsze testy (jeszcze bez pasażerów) małym autobusem miejskim Rampini E60, wynajętym na kilkanaście dni od włoskiego producenta.
Teraz TMB poddaje go różnym testom, aby ocenić komfort, wydajność i zasięg.
6 metrów
Ten zaledwie 6-metrowy model napędzany jest silnikiem Siemensa o mocy 82 kW, zasilanym zestawem akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych, które według producenta zapewniają zasięg od 175 do 215 kilometrów.
Pomimo niewielkich rozmiarów nadwozia, pojazd oferuje 10 miejsc siedzących i teoretycznie może pomieścić do 29 osób, w tym jeden wózek inwalidzki. Pod względem dostępności mamy niską podłogę, odkładaną ręcznie platformę wjazdową i przyklęk, aby zminimalizować wysokość między podłogą a chodnikiem.
Jak podkreśla TMB - w segmencie małych pojazdów szczególnie trudno jest o pojazdy bezemisyjne, które latem mogą obsługiwać cały dzień strome, barcelońskie trasy i to z klimatyzacją. Dlatego jest to pierwszy taki MINI test.
Przypomnijmy, że flota TMB dysponuje obecnie dziewięcioma przegubowymi elektrobusami do ładowania na pantograf (Irizar), a w tym roku spodziewa się 21 kolejnych ebusów z pantografami (Irizar) i 8 pojazdów z napędem wodorowych (Caetano).