Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Elektryczny Karsan Jest na torze BMW [FILM]

infobus
07.11.2018 18:00

W dniach 6-7 listopada Karsan – wraz z polskim przedstawicielem firmą MMI – zorganizował dla klientów iprasy testy swojego nowego, całkowicie elektrycznego autobusu. Co ważne,wydarzenie miało miejsce na terenie BMW MINI Driving Academy w Maisach wNiemczech.

Impreza o nazwie „Positive Energy Experience”miała przybliżyć elektrycznego konstrukcję minibusa Karsan Jest Electric, któryzdaniem tureckiego producenta może osiągnąć zasięg nawet do 210 km – przyużyciu akumulatorów BMW. Dodatkowo swojemu mniejszemu bratu towarzyszyłprototyp Karsan Atak Electric (pokazany na IAA 2018) oraz modele BMW i3 i i8,które posiadają takie same silniki i baterie co Jest. Z kolei Atak ma jużkombinację napędu od firm Dana i BMW.

Podkreślmy, że o ile BMW dostarcza napędowe serce Jesta, tak całakonstrukcja i design powstał w fabryce w Bursie, w Turcji.

Pierwsze zamówienia

W Maisach, na torze, Karsan zaprezentował w Jest nowe wersjeakumulatorów o pojemności 44 i 88 kWh. Takiewłaśnie modele ma od listopada produkować fabryka w Bursie, w Turcji.

-„Technologie silnikowe są dla nas bardzo ważne i nadalrozwijamy naszą współpracę z BMW w tej dziedzinie. W tym kontekście tworzymyrozwiązania transportu publicznego, które mogą być używane na całym świecie -przy wykorzystaniu elektryczny układ napędowy marki BMW, który jest jednym zwiodących producentów samochód na świecie – powiedział Okan Baş, dyrektorgeneralny firmy Karsan.

W Niemczech Karsan poinformowali opierwszych zamówieniach na elektrobusy Jest. Napłynęły one z Rumunii (Suczawa), Portugalii, Hiszpanii,Słowacji (Presov) i Francji. Każde z tych państw zamówiło po kilka pojazdów. Najwięcej Suczewa – pięć egzemplarzy i to w ramach postępowania przetargowego.

-„Kraje europejskie wykazują duże zainteresowanie JestElectric, która różni się od swoich konkurentów oryginalnym rozmiarem itechnologią. Dodatkowo w przyszłym roku uruchomimy produkcję kolejnego modelu – AtakElectric o długości 8,1 m, który został opracowany przez nasz zespółbadawczo-rozwojowy przy wsparciu BMW Group. Jego premiera miała miejsce natargach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. Planujemy, aby Atak Electricbędzie można naładować w zaledwie 2,5 godziny z zasięgiem do 300 km.”

A teraz zapraszamy na pierwszy film z testu:

{https://www.youtube.com/watch?v=mfncl1eWbyU}

Jest technicznie

Silnik elektryczny produkowany przez BMW, który zamontowanyzostał w Jest Electric, współpracuje z jednostopniową skrzynią biegów i oferujemoc 125 kW i moment obrotowy 290 Nm. Jest Electric, który może być wyposażony wakumulatory BMW o pojemnościach 33, 44, 66 i 88 kWh. Efekcie pojazd oferujezasięg do 210 km i może być ładowany w 6 godzin tradycyjnymi ładowarkami AC, aw zaledwie 0,7 godziny z szybkimi stacjami ładowania . Ponadto akumulatory wramach procesu rekuperacji można naładować nawet do 25% pojemności.

Pod względem właściwości jezdnych Karsan Jest Electricwyróżnia się wysoką manewrowością, przestronnym wnętrzem, dynamiką i wyjątkowącichą pracą systemu napędowego. Kierowca ma do dyspozycji 10,1-calowy ekranmultimedialny, cyfrowy wyświetlacz, wejście na kartę uruchamiającą pojazd. GeneralnieJest oferuje kierowcy komfort podobny do samochodu osobowego z niezależnymsystemem zawieszenia na czterech kołach.

Sieć Karsana

Co warto podkreślić, Karsan przez ostatnie lata zbudował pokaźną,motoryzacyjną ofertę. Dzisiaj turecka firma produkuje m.in.:

  • lekkie samochody dostawcze H350 dla Hyundai Motor Company(HMC),

  • autobusy 10-12-18m diesla dla BredaMenarinibus

  • 25-metrowe autobusy elektryczne dla Bozankaya (marka Sileo)

  • autobusy z napędem diesla oraz elektryczne pod marką Karsan,czyli 6-metrowy pojazd Jest oraz 8-metrowe autobusy Atak i Star.