Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Elektryczne zwycięstwo Volvo w Gliwicach! O dwa punkty

infobus
22.07.2020 11:00

22 lipca PKM Gliwice poinformowało o wyborze najkorzystniejszejoferty w przetargu na dostawę 10 elektrobusów wraz z infrastrukturą ładowania.

Tak szybkie rozstrzygniecie to spore zaskoczenie.Przypomnijmy, że podczas otwarcia ofert przewoźnik podał, że zamierzaprzeznaczyć na zamówienie kwotę 32 349 000,00 PLN brutto, natomiast obie złożonepropozycje znacznie przekraczały tę sumę. Solaris Bus & Coach zaoferował 37.134.438,00PLN brutto, a Volvo Bus – 36.430.705,80 PLN. Z kolei propozycja Solarisaobejmuje dostawę ładowarek od Ekoenergetyki. Z kolei Volvo postawiło na Medcom.

Szczegółowo o gliwickich ofertach pisaliśmy w InfoBusieTUTAJ

Środowe otwarcie

Dzisiaj PKM Gliwice podało swoją ocenę złożonych. Komisja przetargowakierowała się następującymi kryteriami: cena (55% wagi) technika, ekologia,ceny części zamiennych, a także warunki gwarancji i serwisu. I tutaj właśnie Volvo zaoferowało wydłużony(10 letni) okres gwarancji na system klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej ikabiny kierowcy, co jak pokazuje poniższa, ostateczna punktacja, było kluczowe do osiągnięcia gliwickiego zwycięstwa.

Nazwa (firma)

Cena oferty

Ocena techniczna

Warunki gwarancji i serwisu

Ceny wybranych części zamiennych

Ekologia

Razem

SOLARIS BUS & COACH

53,96

14,70

16,69

5,00

4,50

94,85

VOLVO BUS CORPORATION

55,00

14,40

19,93

3,07

4,89

97,29

Jak widać różnica między złożonymi ofertami była minimalna i wynosił 2,44 pkt. na korzyć Volvo.

Jeśli nie będzie odwołań i wszystko pójdzie zgodnie zplanem, to gliwicka inwestycja zostanie zrealizowana do dnia 30 grudnia 2021roku.

Unijne wsparcie

Zakup elektrobusów przez PKM jest możliwy dzięki dofinansowaniuunijnemu z POIŚ. Przypomnijmy, że Centrum Unijnych Projektów Transportowychprzyznało przewoźnikowi 26 986 650 PLN dofinansowania. Autobusy elektrycznebędą obsługiwać będą 2 linie autobusowe. Chodzi o połączenia o numerach A4 (tonajpopularniejsza gliwicka linia autobusowa) i 676. Każda z siedmiu elektrycznych”dwunastek” ma zabierać na pokład min. 75 pasażerów oraz posiadaćbaterie trakcyjne o pojemności min. 200 kWh. Z kolei elektryczne przegubowcemają zabierać na pokład min. 130 osób i posiadać zasobniki energii o pojemnościmin. 230 kWh.

Ten wynik wpisuje się w liczne ostatnie działania śląskiego PKM-u narzecz niskoemisyjnego i zeroemisyjnego transportu. Przypomnijmy, że równolegle Gliwice działają na kilku frontach: