Elektryczne wózki na pokładach autokarów. FlixBus daje przykład

Zmianie uległy regulacje dotyczące przewozu osób na elektrycznychwózkach inwalidzkich – zgodnie z nowymi zapisami przewóz pasażera na wózkuelektrycznym w autokarze jest dozwolony, jeśli wózek spełnia normybezpieczeństwa, a autobus jest przystosowany do przewozu osób na wózkach.
Według informacji FlixBusa, w Polsce ok. 2/3 zielonej flotyjest gotowa do tego zadania.
Teraz tematem numer jeden jest teraz uściślenie zapisówdotyczących przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich z elektrycznym napędem.Zgodnie z nowymi zapisami przewóz pasażera na wózku elektrycznym w kabiniepasażerskiej jest od teraz dozwolony, jeśli wózek spełnia normy DIN EN 12183lub 12184, a autobus jest przystosowany do przewozu osób na wózkach. Co więcej,wózki muszą być wyposażone w punkty mocowania służące do ich zabezpieczenia zapomocą tzw. węzłów mocujących, zgodnie z normą DIN 75078-2.
– Procedura rezerwacji biletów dla osób niepełnosprawnychnie ulega zmianie. W celu sprawdzenia możliwości przewozu pasażer jest proszonyo podanie dokładnej konstrukcji wózka inwalidzkiego lub innego urządzeniaułatwiającego poruszanie się przed rezerwacją najpóźniej 7 dni (w przypadkuprzewozu w przedziale pasażerskim) lub 36 godzin (w przypadku przewozu wbagażniku) przed rozpoczęciem podróży, wypełniając formularz na stroniewww.flixbus.pl – tłumaczy Konrad Bąbliński, dyrektor ds. operacji w FlixBusPolska.
Cały czas niedozwolony jest przewóz wózka elektrycznego w lukubagażowym.
FlixBus szkoli kierowców
Dodatkowym działaniem FlixBusa, mającym na celu usprawnienieobsługi niepełnosprawnych pasażerów, jest nawiązanie współpracy z Fundacją”Polska bez Barier”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– W ramach współpracy z Fundacją pracownicy FlixBusa przejdąszkolenia składające się z części teoretycznej oraz praktycznej z zakresuobsługi pasażerów z niepełnosprawnością. Dodatkowo, kierowcy naszych partnerówautobusowych otrzymają nowe wytyczne i materiały szkoleniowe tak, aby podróżpasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej przebiegała bezpiecznie ibezproblemowo – wyjaśnia Konrad Bąbliński. – Naszym priorytetem jestzapewnienie wszystkim pasażerom komfortowych warunków podróży oraz nieustannedoskonalenie jakości przewozów – dodaje.
Celem szkolenia jest także uwrażliwienie pracowników natematykę niepełnosprawności oraz wykształcenie prawidłowych postaw i zachowań wtrakcie pracy i obsługi osób z niepełnosprawnością. Działalność Fundacji”Polska bez Barier” skupia się na wdrażaniu zmian, które ułatwią życie osobomniepełnosprawnym. Dotyczy to między innymi dostępu do budynków, infrastrukturymiejskiej, a także dostępu do środków transportu, w tym autobusówdalekobieżnych.
„