Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Elektryczne Temsy w Szwecji. Nowy kierunek eksportowy

infobus
13.02.2021 16:00

Temsa dostarczyła do Szwecji swój pierwszy autobus elektryczny MD9 electriCITY, który cieszy się dużym zainteresowaniem na całym świecie.

Zaprojektowane przez inżynierów Temsa i wyprodukowane w fabryce firmy w Adanie, autobusy MD9 electriCITY będą eksploatowane na wyspie Öckerö i w okolicznych rejonach, aby zmniejszyć ślad węglowy do 2030 roku.

Produkcja na eksport

Temsa Transportation Vehicles, należąca do Sabancı Holding i spółki z grupy PPF, wyeksportowała swój pierwszy autobus elektryczny, MD9 electriCITY. Wyprodukowane w fabryce firmy w Adanie 6 autobusów MD9 electriCITY trafiły do Szwecji, wiodącego kraju w dziedzinie pojazdów elektrycznych na świecie. Pojazdy zakupił Connect Bus - jeden z najbardziej prestiżowych lokalnych operatorów w regionie, dysponujący flotą 1000 pojazdów. Autobusy te będą eksploatowane w ramach usług transportu publicznego w gminie Öckerö.

Historyczny moment

Prezes Industry SBU Sabancı Holding i Przewodniczący Rady Dyrektorów Temsa, Cevdet Alemdar, który ogłosił rozpoczęcie nowych procesów w Temsa, powiedział: „Wkraczamy w okres, w którym Temsa będzie miała znacznie silniejszy udział na rynku globalnym dzięki partnerstwu Sabancı Holding i PPF Group. Ten ruch eksportowy jest pierwszym krokiem w nowej historii sukcesu Temsa, która świadczy usługi dla tureckiego przemysłu od ponad 50 lat. Widok pojazdów elektrycznych marki Temsa jako produktu tureckiej inżynierii na drogach Szwecji będzie dla nas powodem do dumy. Ten eksport jest bardzo ważnym krokiem, kamieniem milowym nie tylko dla Temsa, ale także dla gospodarki naszego kraju i dla przemysłu tureckiego. Jak wszyscy wiemy, Szwecja jest jednym z czołowych orędowników minimalizacji emisji dwutlenku węgla na świecie i ma rozległą wiedzę na temat pojazdów elektrycznych. To dla nas bardzo ważne, aby dostarczyć nasz pierwszy autobus elektryczny na eksport do Szwecji”.

Szeroka gama elektrycznych pojazdów

Dyrektor generalny Temsa, Tolga Kaan Doğancıoğlu, wyjaśnił, że Temsa jest jednym z nielicznych producentów na świecie oferującym klientom szeroką gamę produktów, w tym modele pojazdów MD9 electriCITY, Avenue Electron i Avenue EV, które są gotowe do produkcji seryjnej. Dodał, że: „Przyszłość transportu publicznego nabiera kształtu dzięki pojazdom elektrycznym. My z kolei kontynuujemy nasze badania i rozwój, aby zapewnić, że jesteśmy jedną z firm, które zmieniają reguły gry w branży. Osiągniemy większy sukces na arenie międzynarodowej dzięki sile i motywacji, jaką daje nasza nowa struktura organizacyjna. Zrobiliśmy pierwszy krok w tej erze, dostarczając 6 pojazdów MD9 electriCITY do Szwecji”.

Dyrektor generalny Temsa, Tolga Kaan Doğancıoğlu, dodał, że członkowie i urzędnicy zarządu Connect Bus niedawno odwiedzili fabrykę w Adanie i otrzymali szczegółowe informacje o pojazdach na miejscu, a następnie kontynuował: „Tutaj mieli okazję być świadkami naszej wizji i pasji do elektryczności pojazdów. Mam nadzieję, że ta dostawa będzie pierwszym krokiem długofalowej współpracy i zwiększy wielkość naszego eksportu w najbliższych dniach. Również inni operatorzy w regionie mają zapotrzebowanie na nasze pojazdy elektryczne. Prowadzimy z nimi negocjacje. Po tym, jak nasze autobusy ruszą na ulice regionu, inni będą mieli okazję bliżej poznać te pojazdy”.

Elektromobilna Szwecja

Rząd Szwecji, jako jeden z nielicznych krajów, które walczyły z emisją dwutlenku węgla, w ostatnich latach uchwalił ustawę o neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2045 roku. W tym kontekście transport publiczny pojazdami elektrycznymi jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć kraju.

Gmina Öckerö poszła o krok dalej w realizacji celów rządu szwedzkiego. Gmina dąży do tego, aby do 2030 roku stać się ekologicznym ośrodkiem o zerowej emisji dwutlenku węgla. Samorząd już rozpoczął inicjatywę polegającą na zastąpieniu wszystkich pojazdów przeznaczonych do transportu publicznego pojazdami elektrycznymi. Będąc częścią tego programu, MD 9 electriCITY oferuje możliwość przewiezienia 59 pasażerów. Ma zasięg 400 km dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu 230 kWh, którego czas ładowania wynosi 5 godzin.