Elektryczne starcie we Włocławku – 6 ofert na autobusy i ładowarki
Komisja przetargowa MPK Włocławek w dniu 22 grudnia otworzyła oferty w przetargu na dostawę 11 nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz ładowarek dwufunkcyjnych-dwustanowiskowych. Do zamawiającego wpłynęło łącznie 6 ofert w dwóch zadaniach.
Zakupy są dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny - Faza I.
KRYTERIA OCENY OFERT
Przypomnijmy, że MPK w części autobusowej będzie punktowało producentów za: cenę (60%), ocenę techniczną (18%), gwarancję (22%). Wśród kryteriów technicznych premiowane są:
- gwarancja zasięgu pojazdu na poziomie większym niż 230 km - 2 pkt,
- powyżej 80 miejsc w autobusie - 2 pkt,
- zastosowanie technologii przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego - 2 pkt,
- silnik centralny - 2 pkt,
- spełnienie wymogów odnoszących się do palności materiałów użytych wewnątrz konstrukcji oferowanych autobusów - 2 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w wytrzymałości ich konstrukcji oferowanych autobusów - 2 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej - 3 pkt,
- pojemność użytkowa powyżej 340 kWh - 3 pkt.
MINIMALNE RÓŻNICE
MPK Włocławek otrzymał dzisiaj łącznie sześć ofert, z czego dwie dotyczą autobusów elektrycznych, zaś cztery – infrastruktury ładowania.
W części autobusowej oferty złożyli:
- Solaris Bus & Coach – cena 29 522 460,00 PLN brutto,
- MAN Truck & Bus Polska – cena 30 292 317,00 PLN brutto.
Pozostaje jeszcze skonfrontować ceny ofert z budżetem zamawiającego, który wynosi na to zadanie 35 190 484,50 PLN. Różnice cenowe obu oferentów są niewielkie i ostateczna walka o zamówienie rozegra się w kryteriach technicznych.
Zestawienie ofert
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei w części dotyczącej infrastruktury ładowania oferty pochodzą od:
- ENIKA sp. z o.o. – cena 1 420 650,00 PLN brutto,
- Ekoenergetyka Sales sp. z o.o. – cena 1 169 545,50 PLN brutto,
- MEDCOM sp. z o.o. – cena 1 451 527,92 PLN brutto,
- ELEKTROMETAL S.A. – cena 895 237,08 PLN.
W tym przypadku MPK ma przygotowaną sumę 1 212 903,00 PLN. To z kolei oznacza, że dwóch oferentów mieści się w szacunkach zamawiającego, a pozostałych dwóch nieznacznie go przekracza. MPK ma jednak w czym wybierać.
Zestawienie ofert
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Elektryki dla Włocławka powinny mieć długość od 11,5 do 12,5 m, a ich wysokość nie może być większa niż 3,65 m. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz. Jednostką napędową elektryków będzie silnik umieszczony w osi napędowej lub centralny o mocy minimum 160 kW. Zamawiający wymaga, aby zdolność magazynowania energii w pojeździe umożliwiała przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 230 km bez doładowywania baterii. Energia elektryczna baterii nie może być niższa niż 330 kWh. Gniazdo ładowania autobusów ma znajdować się w prawym boku nad przednim kołem. Baterie mają być ładowane przez system plug-in. Pasażerowie pojadą na miękkich siedzeniach wyklejonych wykładziną tapicerowaną. Stanowisko pracy kierowcy stanowić ma kabina typu zamkniętego z radiem i podwójną ładowarką USB. Ładowarki znajdą się również w przedziale pasażerskim. Z kolei system informacji pasażerskiej to tablice kierunkowe wykonane w technologii LED RGB. Ich uzupełnieniem będzie tablica wewnętrzna LCD, o przekątnej 22 cale. Jej zadaniem ma być wyświetlanie treści reklamowo-informacyjnych.