Elektryczne Solarisy sprawdziły się w Mediolanie. Kolejne 75 autobusów
W kwietniu włoski przewoźnik ATM Milano domówił 75 sztuk autobusów elektrycznych Urbino 12 electric, które zgodnie z kontraktem trafią na mediolańskie ulice w drugiej połowie 2022 roku.
To kontynuacja realizacji umowy ramowej opiewającej na łącznie 250 pojazdów, z czego dwie partie na 140 e-busów zostały już dostarczone do klienta. To oznacza, że w mediolańskiej puli zostanie „na przyszłość” 35 elektrobusów.
do 250 autobusów
Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano to jeden z największych kontraktów na dostawy pojazdów elektrycznych, wygranych do tej pory przez firmę Solaris. Sukcesywna realizacja tego przetargu stanowi potwierdzenie wcześniejszych deklaracji mediolańskiego przewoźnika, zgodnie z którymi planuje on do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z napędem konwencjonalnym.
Dzięki realizacji kolejnej partii zamówienia – siedemdziesięciu pięciu przyjaznych dla środowiska, elektrycznych autobusów o długości 12 metrów – Solaris ponownie przyczynia się do tej elektromobilnej rewolucji. Razem z już dostarczonymi 40 Urbino electric, które ATM Milano zakupiło w 2019 roku, oraz 100 Urbino electric, zamówionymi rok później, daje to łącznie 215 autobusów. Zakontraktowane w tym roku pojazdy producent dostarczy do klienta w drugiej połowie 2022 roku.
-„Możliwość dostarczania nowoczesnych autobusów bateryjnych, do tego szczególnie wymagającego klienta, jakim jest ATM Milan, jest dla nas powodem do dumy i satysfakcji. To także dla nas dużę zobowiązanie wobec pasażerów korzystających z transportu publicznego w Mediolanie" - powiedział Alberto Fiore, Dyrektor Generalny Solaris Italia.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mediolański standard
12-metrowe elektryczne Urbino zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energyo łącznej pojemności nominalnej prawie 400 kWh, i będą ładowane poprzez tzw. pantograf odwrócony. Jednostką napędową autobusów będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi.
Komfortowe, klimatyzowane przestrzenne wnętrza pomieszczą 75 osób. Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. dzięki funkcjonalnej przestrzeni dla wózków inwalidzkich. Dodatkowo, autobusy zostaną wzbogacone o szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring, które nie tylko zwiększą przyjemność jazdy, ale i bezpieczeństwo. Kierowcy będą mieli dostęp do wielu innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich znajdzie się Mobileye Shield+, system ostrzegający – zarówno akustycznie, jak i wizualnie – przed obiektami znajdującymi się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy.
Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu z fabryki w Bolechowie do Mediolanu wyjechało ponad 300 pojazdów, z czego prawie 200 stanowiły trolejbusy i autobusy elektryczne. W listopadzie ubiegłego roku przewoźnik podpisał z firmą Solaris kolejne zamówienie na bezemisyjne pojazdy – 50 egzemplarzy przegubowych trolejbusów, Trollino 18.