Elektryczne hybrydy Volvo już w Grudziądzu
16 lipca Grudziądz pochwalił się swoimi najnowszymi autobusami – siedmioma Volvo 7900 Electric Hybrid, które przechodzą aktualnie miejskie testy.
Volvo Polska dostarczyło siedem miejskich autobusówhybrydowych typu plug-in (tzw. elektryczne hybrydy) do Grudziądza. Volvowyposażyło też miasto w dwie stacje szybkiego ładowania – na trasie autobusóworaz siedem stacji wolnego ładowania – w zajezdni.
Hybrydy z Wrocławia
Autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid przyjechały doGrudziądza bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane iprodukowane seryjnie od 2010 roku. Pomieszczą 90 pasażerów, zostały wyposażonem.in. w klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, systemlokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, porty USB do ładowania urządzeńmobilnych, bezprzewodowy Internet WiFi czy system detekcji oraz gaszenia pożaruw komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania.
-„Odebraliśmy siedem nowych autobusów hybrydowych, którebędą poruszać się po naszym mieście. To ekologiczne rozwiązanie i krok wkierunku nowoczesności. Komunikacja miejska jest jednym z najważniejszychaspektów funkcjonowania każdego miasta. Chciałbym, żeby w tej sferze Grudziądzcały czas się rozwijał i aby grudziądzanie jeszcze chętniej decydowali się napodróż środkami komunikacji publicznej, powiedział Maciej Glamowski, PrezydentGrudziądza.
-„Cieszymy się, że Grudziądz dołącza do grona miaststawiających na elektromobilność i ekologiczny transport publiczny, amieszkańcy mogą korzystać z nowoczesnych i przyjaznych środowisku autobusówVolvo. Napęd elektryczno-hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim- dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego pojazdy mogą poruszać sięcałkowicie bezemisyjnie na wielu odcinkach trasy, a co za tym idzie – zużywająmniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, powiedział MarekGawroński, Wiceprezes Volvo Polska ds. Relacji z Sektorem Publicznym.
Zalety hybryd
Niski poziom hałasu to nie jedyna zaleta autobusów Volvo7900 Electric Hybrid. Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60% mniej paliwaod autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowanaaż o 75 do 90% Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40% mniejpaliwa i emitują 40-50% mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Hybrydy plug-in to jeden z trzech rodzajówzelektryfikowanych autobusów miejskich, które Volvo dostarcza do polskichmiast. Tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilanesą wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedyniefunkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich się porusza), a doładowaniebaterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciuminut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydymogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. nocą w zajezdni. Obarozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu – w mieście powstały dwie stacjeszybkiego ładowania oraz siedem stacji wolnego ładowania – w zajezdni.
Ełk na horyzoncie
Grudziądz to kolejne miasto, które zdecydowało się nazelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Hybrydy Volvo kursują dziś naregularnych liniach w Krakowie, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach,Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie, Lesznie, Kędzierzynie-Koźlu i Warszawie.W najbliższym czasie hybrydowe autobusy Volvo trafią jeszcze do Ełku. W sumieVolvo dostarczyło do tej pory ze swojej wrocławskiej fabryki ponad 2 tys.hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
„