Elektryczne Gullivery wracają do Rzymu

Jeden z symboli stolicy Włoch – elektryczny autobus klasyMINI Gulliver – po gruntownej modernizacji wraca na ulice Wiecznego Miasta.
W grudniu 2018 r. miała miejsce prezentacja pierwszego autobusu elektrycznegoGulliver, który przeszedł gruntowny remont, połączony z wymianą baterii. Wpremierze wzięła udział pani burmistrz Virginia Raggi oraz prezes Atac, PaoloSimioni.
60 maluchów
Teraz pokazany prototypprzejdzie serię testów, a jego eksploatacyjny debiut na ulicach Rzymu przewidzianona wiosnę, w okolicy kwietnia. Cały projekt modernizacji rzymskiej e-floty przewidujedostarczenie 60 szt. Gulliverów, w tym 25 szt. dolata 2019 r. To oznacza, że jeszcze w tym roku dwie linie w centrum stolicy Włoch zostanącałkowicie zelektryfikowane. Kolejnych 35 egzemplarzy wejdzie ponownie w składfloty ATAC do roku 2020.
Elektryczne maluchy będzie można spotkać na liniach 116, 117, 119 i 125, których trasy przebiegająprzez wąskie uliczki historycznego Starego Miasta. Długość każdego egzemplarzawynosi 5,3 metra, a pojemność pasażerska to 8 miejsc siedzących i 14 miejsc stojących.
Bateryjne wycofanie
Przypomnijmy, że Gullivery wyprodukowane przez firmę Tecnobus zostały wycofane z ruchu przez ATAC w październiku 2017 r., czyli po 7 latach od momentu ich zakupu. Przyczynąproblemów był bateryjny system zasilania. W efekcie przystąpiono do gruntownegoremontu minibusów. Wartość umowy na modernizację 60 pojazdów + koszt 6-letniego serwisu wyniósł 7,1 mln EUR. Do tego trzeba doliczyć koszt nowychbaterii na poziomie 2 milionów EUR. To dość droga impreza, ale Rzym widocznie na tostać, a Gullivery w tak krótkim czasiezdążyły stać się symbolem Wiecznego Miasta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy na koniec, żespółka ATAC Roma ma ponad 11 000 pracowników i jest największą firmą transportupublicznego we Włoszech. Obsługuje transport publiczny w obszarzemetropolitalnym i codziennie wykonuje ponad 4 miliony przejazdów metrem,autobusami, trolejbusami, tramwajami i kolejami regionalnymi.
„