Elektromobilne plany Warszawy. 160 ebusów do 2020
Wiceprezydent Warszawy, Renata Kaznowska potwierdziła ambitne plany stolicy w zakresie zakupów bezemisyjnych autobusów. Łącznie do 2027 roku MZA chce nabyć 800 nowych autobusów.
W tej imponującej liczbie są także zawarte autobusy bezemisyjne. W przyszłym roku będzie ich już 30, aw 2020 r. – 160.
-„Stawiamy na elektromobilność. Sześć lat temu zakupiliśmycztery autobusy hybrydowe a dwa lata temu na Trakt Królewski wyjechały pierwszepojazdy elektryczne. Dziś podpisaliśmykolejną umowę – na dostawę 10 elektryków, które wyjadą na Nowy Świat iKrakowskie Przedmieście w marcu przyszłego roku. Planujemy, że do roku 2020 poulicach stolicy będzie już jeździło 160 pojazdów korzystających z tego źródłaenergii – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Nowe Urbino electric zostaną wyposażone w klimatyzację,system monitoringu, automaty biletowe i szereg ułatwień dla osóbniepełnosprawnych. Będą dostosowane do ładowania akumulatorów za pomocąpantografów z ładowarek napowietrznych umieszczanych na pętlach autobusowych(docelowo 19 na terenie miasta, pierwsza powstała przy ul. Spartańskiej).
800 nowych autobusów
Ale to bynajmniej nie koniec zakupów Miejskich ZakładówAutobusowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– „Do 2027 roku chcemy wprowadzić do ruchu 800 nowychautobusów (610 – 18-metrowych oraz 190 – 10- i 12-metrowych). Chcemy, żeby wdużej mierze były to autobusy nisko i bezemisyjne czyli hybrydowe, gazowe ielektryczne – informuje Jan Kuźmiński, prezes Miejskich Zakładów Autobusowych.– Jesteśmy prekursorem i jednym liderów elektromobilności w Europie. Zamierzamyrozwijać komunikację elektryczną coraz bardziej. Nasze najbliższe plany toodbiór 10 elektrobusów Ursusa, długofalowe testy przegubowego autobusuelektrycznego, uruchomienie na jesieni kolejnych dwóch ładowarek na ulicySpartańskiej i wreszcie jeszcze w tym roku ogłoszenie przetargu na budowę 10punktów ładowania ulicznego.
Miejska spółka będzie nadal premiowała u dostawcówstosowanie rozwiązań proekologicznych takich jak panele fotowoltaiczne na dachach autobusówczy rekuperacja (co pozwala na zmniejszenie zużycia oleju napędowego).
Będzieteż inwestowała w zielone, energooszczędne i czyste zajezdnie. Oddział przy ul.Woronicza, wyposażono już w elektrownię słoneczną z 290 panelamifotowoltaicznymi, system ładowarek do obsługi elektrobusów i energooszczędneledowe oświetlenie. W najbliższych latach powstanie również nowa, nowoczesnazajezdnia przy ul. Redutowej.
„