Elektrobusy z CUPT cały czas w ocenie
CUPT cały czas ocenia wnioski o dofinansowanie projektów na zakup autobusów elektrycznych i trolejbusów, które zostały złożone w styczniu br.
Jak poinformowała nas Anna Paradowska-Naturska z Centrum Unijnych Projektów Transportowych” -„Wnioski o dofinansowanie z naboru w trybie konkursowym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działanie 6.1 – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach podlegają obecnie ocenie w zakresie spełnienia kryteriów formalnych i merytorycznych.”
Po ułożeniu listy rankingowej Centrum zamierza podpisać umowy z wybranymi beneficjentami w styczniu 2020 r.
Dwa razy ponad budżetem
Jak już informowaliśmy InfoBusie, do Centrum wpłynęło łącznie 20 wniosków o dofinansowanie w naborze w trybie konkursowym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działanie 6.1 – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.
-„Suma dofinansowania ze środków UE wszystkich złożonych wniosków przekracza blisko dwukrotnie zakładany w konkursie budżet przeznaczony na dofinansowanie projektów” – podkreśla Anna Paradowska-Naturska.
Przypomnijmy, że budżet w ramach Działania 6.1 to 300 mln zł, a maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi 85% wydatków kwalifikowanych.
W chwili obecnej trwa weryfikacja złożonej dokumentacji w ramach tzw. pre-oceny, przewidzianej w regulaminie konkursu. Po jej zakończeniu, najdalej po upływie 21 dni liczonych od daty wpływu dokumentów do CUPT (z uwzględnieniem czasu przyznanego wnioskodawcy na ich poprawienie/uzupełnienie), rozpocznie się weryfikacja wniosków w zakresie spełnienia kryteriów wyboru projektów.
Kto wnioskował?
Niestety CUP na razie nie podaje szczegółowej liczby miast z liczbą wnioskowanych autobusów czy trolejbusów. W własnych źródeł wiemy, że swoje projekty złożyły miasta:
• Kraków na 50 szt. nowych autobusów elektrycznych przegubowych o długości 18 m;
• Zielona Góra na 12 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
• Bydgoszcz na 8 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
• Malbork na 5 szt. nowych autobusów elektrycznych o długości 12 m;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kto jeszcze? Piszcie w komentarzach, kto jeszcze złożył swojej projekt.
Liniowe uzasadnienie
Przypomnijmy, że w tym programie dofinansowanie mogą uzyskać projekty, dotyczące elektryfikacji wybranych linii komunikacji miejskiej. Przez elektryfikację rozumie się zastąpienie (pełną lub częściową wymianę) taboru o napędzie innym niż elektryczny autobusami elektrycznymi lub trolejbusami, wyposażonymi w niezależne elektrochemiczne źródło zasilania.
Dofinansowaniu podlegają projekty taborowe obejmujące:
• zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania,
• zakup nowych trolejbusów wyposażonych w niezależne elektrochemiczne źródło zasilania wraz z niezbędną infrastrukturą.
Szczegółowy zakres informacji, dotyczący wydatków kwalifikowanych, jak również niekwalifikowanych, związanych z elektryfikacją linii komunikacji miejskiej, określony został TUTAJ
„