Elektrobusy SOR-a debiutują w Rumunii

Elektrobusy SOR-a zadebiutowały w Rumunii. Czeski producent rozpoczął dostawy do miasta Turda łącznie 20 pojazdów w dwóch metrażach. Kontrakt ma zostać zamknięty w listopadzie.
Pierwsze elektryczne autobusy z fabryki w Libchavy szykują się do eksploatacji w rumuńskim mieście Turda. Jest ono położone w rumuńskim Siedmiogrodzie i liczy ok. 55 tys. mieszkańców. Turda jest uzdrowiskiem, więc wybór elektrobusów raczej nie dziwi.
W ramach zawartego na początku roku kontraktu SOR przekaże miastu w kilku transzach łącznie 20 elektrobusów. Będzie to dziesięć pojazdów typu EBN11 i tyle samo mniejszych EBN9,5. Prócz nich SOR dostarczy również dwie stacje szybkiego ładowania. Wszystko ma zostać zrealizowane do końca roku. Do tego momentu elektrobusy będą korzystały wyłącznie z wolnych ładowarek.
Dopuszczalna masa całkowita czeskich elektrobusów to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Pojazd posiada troje drzwi, klimatyzację. Każdy będzie wyposażony w silnik asynchroniczny, TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW oraz baterie litowo – jonowe pojemność to 174 kWh firmy MVC ulokowane w komorze na zwisie tylnym.
Autobus będą ładowane początkowo przez złącze plug-in, a docelowo także przez pantograf. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu czas pełnego ładowania trwać do maksymalnie 5 h. Gwarantowany zasięg autobusów na jednym ładowaniu to 150 km z pełnym obciążeniem klimatyzacji oraz urządzeń pokładowych. Wykorzystując system rekuperacji energii hamowania i jazdy w trybie ekonomicznym to nawet 200 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak więc widać Turda otrzyma standardowe wersje elektrycznych SOR-ów. Co ciekawe miasto zamówiło pojazdy samodzielnie i nie skorzystało z rządowej pomocy w ramach centralnego zamówienia na 131 elektrobusów. O zlecenie to walczą BYD i Sileo.
{https://www.youtube.com/watch?v=a2R5WzCxZBU}
„