Elektro-ofensywa Volvo: Rocznica w Göteborgu [FILM]
Po roku służbyelektrycznych autobusów na linii nr 55 w Göteborg jasne się stało, że efektyprzekroczyły pokładane oczekiwania. Pojazd i przystanki autobusowe otrzymaływysokie oceny od pasażerów jak i kierowców, a trakcja elektryczna na liniiautobusowej okazała się bardzo niezawodna. W ciągu ostatniego roku z kursów liniinr 55 skorzystało około 1,2 miliona pasażerów. W pierwszą rocznicę tegohistorycznego wydarzenia ICT Ericsson chce przystąpić do sojuszutechnologicznego na rzecz rozwoju elektrobusów.
Kiedy na trasie liniinr 55 w Goeteborgu w czerwcu ubiegłego rozpoczęły kursy trzy zielone,charakterystyczne autobusy elektryczne Volvo nikt nie przypuszczał, że wkrótcestaną się częstym widokiem w miejskiej scenerii. Dziś na trasie między dzielnicamiChalmers i Lindholmen podróżuje średnio 100 000 osób miesięcznie. Przeprowadzonebadania pokazują, że pasażerowie i kierowcy docenią fakt elektryfikacji 55 orazże pojazd, cała infrastruktura towarzysząca spełniają najwyższe oczekiwania.
Według lokalnego UrzęduTransportu Publicznego Urzędu Västtrafik pasażerowie są na ogół bardzo zadowoleniz obsługi. Fakt, że autobusy są napędzane energią elektryczną z odnawialnychźródeł jest traktowane przychylnie, a zatrzymania na przystankach Chalmersplatseni Teknikgatan, gdzie następuje doładowanie baterii są oceniane bardzo wysoko.Około 80% pasażerów docenia bezpłatne WiFi na pokładzie i nie mniej niż 93 %czuje, że niski poziom hałasu na pokładzie bardzo korzystne wpływa na warunkipodróży. Pomiary przeprowadzone przez Volvo potwierdzają te spostrzeżenia iwykazują znaczne różnice w hałasie między pojazdami na olej napędowy a tymi,która są na prąd. Co ważne zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz autobusów, zwłaszczaprzy niskich prędkościach.
Z badańprzeprowadzonych przez przewoźnika autobusowego KEOLIS wynika, że kierowcyautobusów elektrycznych także odczuwają niższy poziom hałasu, co jest jedną znajwiększych zalet energii elektrycznej. Zarówno dlatego, gdyż przyczynia siędo lepszego środowiska pracy i dlatego, że jest doceniana przez pasażerów.Fakt, że autobusy są wyposażone w system zarządzania strefami hamowania iograniczania prędkości w pewnych obszarach jest uważany za dobre rozwiązanie,które zwiększa bezpieczeństwo.
Linia nr 55 to nietylko pierwsza trasa Göteborgu obsługiwane przez autobusy elektryczne. To jestprzede wszystkim skromne miejsce, na którym codziennie od roku możnadoświadczyć na własnej skórze jak działa najnowsza technologia i rozwiązania sprzyjającerozwojowi transportu publicznego. Dlatego wyniki program są na bieżąco bardzodokładnie badane. Najnowsze statystyki z danych eksploatacyjnych ładowarek orazspostrzeżenia Volvo, KEOLIS i Västtrafik pokazują, że wyniki są na zgodne z pokładanymioczekiwaniami, a niektórych miejscach nawet je przewyższają.
„Te doskonałe wyniki pokazują, że elektryfikowanieliniii autobusowych jest już teraz możliwe w bardzo szerokiej skali. Energiaelektryczna stwarza nowe możliwości dla miast do przejścia w transporciepublicznym w kierunku zrównoważonego promowania bezpieczniejszego ruchu izdrowszego środowisko o mniejszym poziomie hałasu i zanieczyszczeni „– powiedział Niklas Gustafsson, szef działu ekologicznych koncepcji w VolvoGroup.
Ogromnezainteresowanie linią nr 55 potwierdzają to statystyki odwiedzin samorządowców,przedsiębiorców i nie tylko. Do tej pory ponad 100 delegacji, w skład których weszłoprawie 5500 osób z całego świata odwiedziło Göteborg, aby zobaczyć, w jakisposób elektromobilność działa w praktyce.
W pierwszą rocznicę uruchomieniaelektrycznej linii autobusowej szwedzki producent rozwiązań w zakresie technologiiinformacyjnych i komunikacyjnych, ICT Ericsson chce przystąpić do sojuszutechnologicznego na rzecz rozwoju elektrobusów.
„Autobusy obsługujące linię nr 55 są już podłączonedo naszych programów z platform umożliwiających budowę inteligentnychaplikacji” – powiedział Orvar Hurtiga z ICT Ericsson.„Teraz podejmujemy następny krokjako partner w zakresie energii elektrycznej. To ekscytujący projekt, w którymwraz z innymi partnerami, będziemy w stanie opracować i przetestowaćzrównoważone rozwiązania transportowych dla inteligentnych miast. I to takie,których każdym będzie mógł doświadczyć.”
Podsumowanie
Projekt j wspólnymprzedsięwzięciem pomiędzy środowiskiem biznesowym, samorządowym i naukowym, wktórym biorą udział Volvo Group, Chalmers University of Technology, SzwedzkaAgencja Energii, Region Västra Götaland, miasta Gothenburg, Göteborg, UrządTransportu Publicznego Västtrafik, Akademia Hus, Chalmersfastigheter,Älvstranden Utveckling, KEOLIS, Lindholmen Science Park, Johanneberg ParkNaukowo-Ericsson.
{https://www.youtube.com/watch?v=jKeMZyjIZFc}
„