Elektro-ofensywa Volvo: 7900H dla Luksemburga

infobus
27.06.2016 10:32

Volvo otrzymałozamówienie na pięć elektrycznych hybryd klasy maxi od luksemburskiego AVL (Autobusde la Ville de Luxembourg). Kontrakt będzie realizowany w partnerstwie z ABB,które będzie odpowiadać za zbudowanie oraz uruchomienie ładowarek. Inwestycjajest efektem działań podjętych przez władze miejskie Luksemburga w zakresietworzenia zrównoważonej mobilności.

Luksemburg byłjednym z pierwszych miast w Europie, które zdecydowały się wprowadzić do ruchuautobusy z napędem hybrydowym. W 2011 roku dostarczono pierwsze 7700 Hybrid.Później zakupiono jeszcze 14 egzemplarzy modelu 7900 Hybrid.

Teraz miasto i AVL poszłykrok dalej i rozpoczynają kolejny etap elektryfikacji systemu transportupublicznego. Stąd decyzja o zakupie pięciu elektrycznych hybryd Volvo 7900 i ładowarekplug-in produkcji ABB. Cały projekt ma zostać zrealizowany do końca tego roku.Jedna z ładowarek autobusowych zostanie umieszczone na dworcu centralnym wLuksemburgu.

AVL kupi takżesystem diagnostyki oraz nadzoru on-line. Jego prócz operatora jego administratorembędzie także Volvo, które będzie odpowiedzialne za serwisowanie autobusów,włącznie z wymianami baterii co z resztą uwzględniono w kosztach kontraktu.

„Decyzja o zakupie pierwszych elektrycznych hybrydowychtypu plug-in do końca 2016 roku na dla Luksemburga idealnie wpisuje się w naszeciągłe wysiłki, które mają poskutkować stworzeniem trwałego, czystego miasta.Społeczeństwo korzystając z rezultatów tego projektu odczuje czystsześrodowiska, mniejszy poziomu hałasu i większy komfort podczas przejazdówautobusowych. Ten ambitny, pionierski projekt stanowi punkt wyjścia w naszymdążeniu do osiągnięcia zerowej emisji spalin przez miejski transport autobusowyw Luksemburgu w najbliższej przyszłości „– powiedział Sam Tanson, pierwszy zastępca burmistrza Luksemburga,odpowiedzialny za finanse i gospodarkę komunalną.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Luksemburg chce podjęćkolejny krok w celu elektryfikacji transportu publicznego i zaczyna to z naszymielektrycznymi hybrydami. Trakcja elektryczna jest opłacalnym rozwiązaniem dlamiast, bo pozwala zmniejszyć problemy z zanieczyszczeniem powietrza i nadmiaremhałasu. Zeroemisyjne, ciche autobusy również otworzą zupełnie nowe możliwościdla urbanistyki „ – przekonywał H?kan Agnevall, prezesVolvo Buses.

Luksemburg jestinwestowanie stać się wiodącym w zrównoważonej mobilności. Sektor zostałzidentyfikowany jako jeden z najbardziej obiecujących sektorów w strategiiLuksemburga do dywersyfikacji i ekologizacji gospodarki. Około 160 tysięcy osóbdojeżdża do iz Luksemburga codzień. Rząd chce, aby zmniejszyć negatywny wpływna środowisko i natężenia ruchu. Celem jest zmniejszenie całkowitych emisjidwutlenku węgla o co najmniej 20 procent do 2020 roku.

Elektryczna hybryda Volvo7900- liczby i zalety:

  • pojazd może pracowaćna napędzie elektrycznym przez 70% dobowej służby liniowej
  • zmniejszenieemisji cząstek stałych oraz gazów cieplarnianych przy pracy w trakcjielektrycznej
  • o 60% niższezużycie energii niż w analogicznym autobusie z silnikiem diesla
  • redukcja o 75-90%emisji dwutlenku węgla porównaniu z konwencjonalnym autobusem diesla
  • hybryda jest wyposażonaw silnik elektryczny, akumulatory i mały silnik wysokoprężny
  • akumulatory sąładowane w trakcie postojów na krańcach w ciągu kilku minut