Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Elbląg zamyka przetarg na obsługę linii

infobus
08.04.2014 15:21

Po wielu dramatycznych momentach i nieoczekiwanych zwrotach akcji, ostatecznie ZKM Elbląga zamknął temat przetargu na obsługę linii komunikacyjnych w latach 2014 –2020. 7 kwietnia została podpisana trzecia, ostatnia umowa z konsorcjum firm PKS i PKS Elbląg. Obejmuje ona pakiet nr 1, który zawiera linie nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20. Podpisanie umowy to efekt ogłoszonego na początku br. powtórnego postępowania przetargowego, w którym swoje oferty złożyły cztery firmy:

– Arriva Sp. z o. o. z siedzibą w Toruniu –na kwotę 3 140 104,32 zł brutto;
– konsorcjum Meteor Sp. z o.o. z siedzibą w Jaworznie i Irex-1 Sp. z o.o. z siedzibą w Dąbrowie Górniczej – na kwotę 2 934 195, 84 zł brutto;
– konsorcjum Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Elblągu Sp. z o.o. z siedzibą w Elblągu oraz Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. z siedzibą w Elblągu –na kwotę 2 836 961,28 zł brutto;
– Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu –na kwotę 3 378 473, 28 zł brutto.
Ostatecznie to oferta elbląskich spółek okazała się najbardziej korzystna. Tym samym pozostały one na elbląskim rynku komunikacyjnym, jednak ze zdecydowanie mniejszym tutaj udziałem niż do tej pory. Przypomnijmy, że dzięki odwołaniu się warszawskiej firmy Warbus, która wykazała uchybienia w ofercie konsorcjum PKA/PKS Elbląg, pierwszą umowę z ZKM Elbląg na pakiet nr 3 podpisała firma Arriva. Stało się to 29 listopada 2013 r., a już 1 stycznia br. przewoźnik wystartował z obsługą linii nr: 7, 9, 12, 16, 21, 22, 23, 100. Do ich obsługi firma docelowo zakupiła fabrycznie nowe, niskowejściowe autobusy marki SOR. Drugi –po wielu perypetiach i odwołaniach w KIO –finiszował Warbus, który 1 lutego br. rozpoczął obsługę linii nr 10,11,13,17,30 i 31, zastępując tutaj tymczasowego przewoźnika Autobusowe Linie Prywatne. Warszawska firma postawiła na fabrycznie nowe, niskowejściowe autobusy Iveco Crossway LE 10,8M oraz używane pojazdy marek AMZ, Mercedes-Benz i MAZ. Natomiast 7 kwietnia br. całość zamówienia zamknęła umowa z wielkim przegranym elbląskiego przetargu, czyli konsorcjum firm PKS i PKA Elbląg. Zgodnie z wymaganiami postawionymi przez ZKM w Elblągu, nowy, „stary”przewoźnik będzie musiał sprostać wyższym, niż do tej pory, wymaganiom pod względem jakości świadczonych usług. Autobusy powinny być nowsze (docelowo średni wiek taboru, w każdym roku obowiązywania umowy, nie powinien przekraczać 8 lat, przy czym żaden z autobusów nie może być wyprodukowany wcześniej niż 2007 r.), wszystkie pojazdy powinny charakteryzować się niską podłogą (brak stopnia w drugich drzwiach autobusu oraz wysuwana platforma) oraz zapewniać pasażerom odpowiednią wentylację i ogrzewanie, a także muszą być wyposażone w system monitoringu wizyjnego. Umowa na obsługę linii nr 6, 8, 14, 15, 18, 19, 20 obejmuje czas od 1 lipca 2014 r. do końca 2020 r.
MAZ 203 w barwach PKS Elbląg