Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Eksport autobusów w I połowie 2006 r.

infobus
05.09.2006 11:16
W I połowie 2006 r. polskie fabryki wyeksportowały łącznie 969 autobusów, czyli aż o 285 szt. więcej niż przed rokiem (+ 41,66%). To oznacza wzrost dynamiki w porównaniu z I kwartałem br., kiedy zagraniczna sprzedaż wzrosła o 25,31% w porównaniu z analogicznym okresem w 2005 r. Przy tak silnym wzroście istnieją spore szanse, że na zakończenie bieżącego roku poziom eksportu znacznie przewyższy zeszłoroczny rezultat –1903 autobusów. Przypomnijmy, że był to doskonały wynik i najwyższy poziom polskiego eksportu autobusów odnotowany kiedykolwiek w historii. Wówczas fabryki wyeksportowały o 287 autobusów więcej niż w 2004 r. (+ 17,75%). To oznacza ciągłość pozytywnego trendu panującego w tym sektorze gospodarki od 2001 r. Wówczas wyeksportowano 373 autobusy;w 2002 r. –już 677 szt. (+ 81,5%);w 2003 r. –949 szt. (+ 40,1%);a w 2004 r. –1616 szt. (+ 70,2%). W I połowie br. zdecydowanie najwięcej wyeksportowano autobusów miejskich –674 szt. (+ 188 szt. / + 38,68% w porównaniu z I połową 2005 r.). Ogromna przewaga liczebna tego segmentu wynika z „miejskiego”profilu fabryk MAN, Solaris i Scania, które eksportują prawie wyłącznie niskopodłogowe / niskowejściowe autobusy miejskie. Ponadto swoją sprzedaż „dokłada”Volvo, jednak udział firmy w tej kategorii jest dość skromny i wynosi 13,80%. Za to szwedzki koncern jest zdecydowanym zwycięzcą we segmencie autobusów międzymiastowych i turystycznych. Dzięki osiągniętym tutaj doskonałym wynikom został on liderem polskiego eksportu autobusów w I połowie 2006 r.
 

9700_03_760