Eksport autobusów w I kwartale 2007 r.
Coraz wyższy poziom zagranicznej sprzedaży oznacza ciągłość pozytywnego trendu panującego w tym sektorze gospodarki od 2001 r., kiedy wyeksportowano 373 autobusy;w 2002 r. –już 677 szt. (+ 81,5%);w 2003 r. –949 szt. (+ 40,1%);w 2004 r. –1616 szt. (+ 70,2%), a w 2005 r. –1903 (+ 17,7%). W ciągu pierwszego kwartału br. zdecydowanie najwięcej wyeksportowano autobusów miejskich –489 szt. (83,73% udziału w całym eksporcie), co potwierdza opinię o Polsce jako europejskim centrum produkcji autobusów miejskich. Następne miejsce pod względem wielkości eksportu zajmuje segment pojazdów międzymiastowych, gdzie w trakcie 3 miesięcy br. wysłano za granice 65 autobusów, natomiast najmniej eksportujemy autobusów turystycznych –30 szt. Stawkę eksporterów autobusów otwiera –podobnie jak w zeszłym roku –MAN-STAR TRUCKS &BUSES, który z wynikiem 200 sprzedanych za granicę pojazdów utrzymuje pozycję lidera. To aż o 71 szt. (+ 55,03%) więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r. Podobnie dobre wyniki odnotowały firmy zajmuje kolejne miejsca w rankingu Scania [+ 85 szt. (+ 113,33%)] i Volvo [+ 18 szt. (+ 14,17%)]. Wielką czwórkę autobusowych eksporterów zamyka firma Solaris Bus &Coach, która w ciągu pierwszego kwartału br. sprzedała za granicę 45 autobusów (o 2 szt. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r.) Głównym odbiorcą autobusów eksportowanych z naszego kraju są Niemcy, a następnie Francja, W. Brytania i Szwecja.