Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ekoenergetyka z podziemną ładowarką w Helsinkach

infobus
14.03.2017 14:11

Ostatnio pisaliśmy o pierwszych elektrycznych próbachstolicy Finlandii w ramach projektu ZeEUS. Teraz czas na drugą odsłonę elektromobilnościw Helsinkach, w której bierze udział m.in. polska firma – Ekoenergetyka.

Spółka z Zielonej Góry dostarczy trzy urządzenia o mocy300kW i jedno urządzenie o mocy 700kW, które zainstalowane będzie pod ziemią, apodłączone będzie do naziemnych masztów ładujących. Ładowarki zostały zamówioneprzez Helen, fińskiego dystrybutora energii, a zarządzane będą przez HSL,operatora transportu publicznego fińskiej stolicy.

Standardowa ładowarka do ładowania na pętlach autobusowychod Ekoenergetyki-Polska quickPOINT City Charger została przeprojektowana idostosowana do konkretnych wymagań Helen, która zamówiła trzy ładowarki 300kW odługości 4m i szerokości 0,85m. Ładowarki będą wyposażone w pantograf izainstalowana na pętlach autobusowych, gdzie dostarczać będą szybkich doładowańdo autobusów elektrycznych HSL podczas ich jazdy na linii.

Do tego samego projektu Ekoenergetyka-Polska dostarczyrównież ładowarkę 700kW, która zainstalowana będzie pod ziemią z naziemnymmasztem ładującym – pierwsze tego typu wdrożenie w Europie. Ładowarka podziemnapozwala na łatwą integrację urządzenia z architekturą miasta. Ładowarka będziedostarczała energii do dwóch automatycznych punktów ładowania o mocy 350kWkażdy. W przyszłości, wraz z postępem technologii baterii, operator planujeumożliwić ładowanie z mocą 700kW dla pojedynczego autobusu.

-?Doceniamy zaufanie okazane nam przez Helen i HSL.Dostarczenie ładowarek do Helsinek to dla nas okazja, żeby pokazać, jak naszafirma łączy design z innowacyjnymi technologiami ładowania i wydajnością.Wszystkie ładowarki zostały dopasowane do konkretnych wymagań miasta, doprojektu dostarczymy też pierwszą w Europie ładowarkę podziemną. Po raz kolejnyrozwiewamy mity o ładowarkach miejskich dla autobusów, czyli przekonanie, że sąone problematyczne dla architektury miast.” powiedział prezesEkoenergetyki-Polska Bartosz Kubik.

Podziemna ładowarka

Ładowarka podziemna dołącza do portfolio produktówEkoenergetyki-Polska, których podstawą, oprócz ładowania, jest przyjaznymiastom design. Spółka oferuje ładowarki dla autobusów elektrycznych o mocy do100kW, które można instalować bezpośrednio na słupach tramwajowych w miastachoraz ładowarkę miejską, łączącą w jednym urządzenie ładujące oraz masztładujący, o 50% mniejszej podstawie w porównaniu ze standardowym produktem.?Urządzenia w Helsinkach będą oferować możliwość doładowania autobusomelektrycznym miasta podczas ich codziennej jazdy na linii, przedłużając zasięgich baterii, jednocześnie wizualnie integrując się z miastem, co, jak wiemyjest bardzo ważne.” dodał Bartosz Kubik.

Helsińskie urządzenia ładować będą autobusy elektryczne odLinkker Bus, fińskiej firmy specjalizującej się w pojazdach elektrycznych dlamiast. Ładowarki w projekcie wykorzystują międzynarodowe standardy komunikacjidla ładowania prądem stałym i mogą ładować większość europejskich marekautobusów elektrycznych. Oprócz ładowarek, Ekoenergetyka-Polska zapewniarównież usługę centrum monitorującego działającego 24h na dobę obserwującegoładowarki w czasie rzeczywistym, które zapewni operatorowi ich niezawodność.Wraz z fińskimi partnerami spółka zapewnia również wdrożenie ładowarek, ichinstalację i podłączenie do sieci elektrycznej.