Ekoenergetyka podsumowała rok 2018: e-rewolucja!
Zielonogórska Ekoenergetyka-Polska może uznać rok 2018 zabardzo udany. Wygrane przetargi dla europejskich gigantów transportu publicznego,wyprodukowanie stacji ładowania o łącznej mocy 15 MW, wmurowanie kamieniawęgielnego nowego Centrum Badawczo-Rozwojowego nowych technologii w transporcieelektrycznym, wzrost zatrudnienia o ponad 120%.
To wszystko pokazuje, żezarówno polska firma, jak i sam rynek elektromobilności wkracza w nowy etap.
15.000 kW w jeden rok
Tylko w zeszłym roku firma zainstalowała 185 punktówładowania pojazdów elektrycznych. Nowoczesna infrastruktura ładowaniadostarczona została do aż 23 miast w 9 krajach. Stacje ładowania z logoEkoenergetyki wysoką mocą ładują autobusy elektryczne od koła podbiegunowego(Luleå, Szwecja), aż po upalne wybrzeża Katalonii (Barcelona, Hiszpania).Stacje ładowania eksploatowane są również przez wielu polskich przewoźników,m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Zielonej Górze, Stalowej Woli,Szczecinku. To potwierdza rozwój cichego i niskoemisyjnego transportupublicznego w Polsce. Jest to rekordowy rok pod względem mocy dostarczonychstacji ładowania – aż 15.000 kW!
Nowe kontrakty
Wraz z rosnącym doświadczeniem i udziałem w rynku rośnietakże zaufanie, jakim zagraniczni klienci darzą markę Ekoenergetyka-Polska.Najlepszym na to dowodem są podpisane długoterminowe kontrakty na dostawystacji ładowania autobusów elektrycznych dla jednych z największych operatorówtransportu publicznego w Europie:
-
paryskiego RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) nakwotę nawet do 50 milionów Euro, a obecnie realizowane jest pierwsze zamówieniez kontraktu na 90 zajezdniowych stacji ładowania o mocy 100 kW każda
-
VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein na dostawę 6 blokówwielowyjściowych stacji ładowania o łącznej mocy 7.2 MW, z których każdy będzieładować 16 autobusów jednocześnie.
E-plany na rok 2019
Dynamiczny rozwój rynku wymaga od Ekoenergetyki-Polskarównie szybkiego jej rozwoju. Dlatego firma nie zwalnia tempa i na 2019 rok maambitne plany. Sukcesywnie zwiększa moce produkcyjne i organizacyjne, a planprodukcyjny zakłada dostawę minimum 230 punktów ładowania dla autobusów isamochodów elektrycznych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stacje szybkiego ładowania autobusów elektrycznych pojawiąsię w Poznaniu i Katowicach. W najbliższym roku będą również kontynuowanedostawy stacji ładowania dla MZK Zielona Góra.
Jednym z kluczowych i perspektywicznych odbiorców dlaEkoenergetyki-Polska w najbliższym czasie będzie PKN Orlen. Firma podpisałaumowę ramową z Polskim Koncernem Naftowym na dostawę stacji szybkiego ładowaniasamochodów elektrycznych o mocach do 150 kW. Staną one na stacjach Orlenu w conajmniej kilkunastu lokalizacjach w Polsce. Łączna moc wyprodukowanejinfrastruktury ładowania ma znacznie przewyższać zeszłoroczny wynik – mawynieść przynajmniej 23.000 kW.
Jedyne takie w Europie
Jednak najważniejszym wydarzeniem roku 2019 i krokiemmilowym w historii Ekoenergetyki-Polska będzie otwarcie „CentrumBadawczo-Rozwojowego nowych technologii w transporcie elektrycznym”. Centrumotworzy przed firmą zupełnie nowe, niedostępne dotychczas możliwości.
Głównymzałożeniem centrum jest zorientowanie na całkowicie technologie dlaelektromobilności, niedostępne nigdzie na dzień dzisiejszy.Ekoenergetyka-Polska w dalszym ciągu zakłada utrzymanie dominującej pozycjirozwojowej i przewag technologicznych na rynku europejskiej elektromobilności.Dzięki funkcjonowaniu centrum możliwe będzie także wdrożenie nowych planówrozwojowych pracowników, jak również rozpoczęcie programu stażowego. Działaniate pozwolą rozwijać kadrę wysokiej jakości specjalistów, a także pozyskiwaćmłode talenty już na etapie szkoły średniej. Dodatkowo dumą napawa fakt, żecentrum badawczo – rozwojowe będzie pierwszą tego typu placówką w Europie.
„