Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ekoenergetyka najbliżej szczecińskich szybkich ładowarek

infobus
12.04.2021 06:00

9 kwietnia spółka Szczecińskie Inwestycje poinformowała o otwarciu oferty w przetargu na dostawę trzech ładowarek pantografowych do ładowania autobusów elektrycznych.

Ładowarki zostaną zainstalowane na ulicach: Kołłątaja, Kolumba i Owocowej.

Jakie ładowarki chciał Szczecin?

Ładowarki mają być uruchomione w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy. Czasu jest zatem niewiele, bowiem już w październiku do Szczecina przyjedzie 8 sztuk Solarisów Urbino 18 electric. Dlatego niecierpliwie czekamy na rozstrzygniecie postępowania przetargowego, którego celem jest wyłonienia dostawcy szybkich ładowarek. Pisaliśmy już o tym TUTAJ https://transinfo.pl/infobus/w-jakie-ladowarki-celuje-szczecin-analiza-siwz/

Oferowane ładowarki muszą być ładowarkami jednego producenta, o jednakowych (identycznych) parametrach techniczno- użytkowych dla danego typu ładowarki. Przyłącza do ładowania baterii trakcyjnych autobusów w dostarczonych ładowarkach muszą być zgodne z przyłączami do ładowania w zamówionych przez Gminę Miasto Szczecin autobusach miejskich o napędzie elektrycznym – firmy Solaris. Zamawiający wymaga, aby sprawność energetyczna oferowanych ładowarek w warunkach znamionowych wynosiła co najmniej 93%. Proces ładowania pantografowego musi odbywać się w sposób automatyczny, nie wymagający opuszczania przez kierowcę kabiny kierowcy. Kierowca po ustawieniu autobusu pod kapturem ładowarki poprzez naciśnięcie przycisku ma zainicjować proces podniesienia pantografu. Moc ładowania pantografowego ma wynosić 400 kW.

Zwycięska firma musi wykonać na etapie realizacji umowy odpowiednie oznakowanie białymi liniami, stanowiącymi znaki poziome, które umożliwią kierowcy w prosty sposób ustawić autobus w strefie ładowania wraz z niskim progiem przed kołami przedniej osi autobusu – dojechanie kołami przedniej osi do progu będzie oznaczało punkt zatrzymania autobusu pod ładowarką. Poprzez strefę ładowania zamawiający rozumie prostokąt o wymiarach gwarantujących, że autobus po zajęciu w nim miejsca (może być ustawiony dowolnie, w tym nierównolegle do osi wzdłużnej stanowiska ładowania), połączy się każdorazowo z ładowarką za pomocą złącza pantografowego przy pierwszym podjeździe.

Zamawiający nie dopuszcza rozwiązania, w którym kierowca w celu prawidłowego wjechania w strefę ładowania musiałby wykonywać dodatkowo manewr cofania. W czasie ładowania pantografowego pojazd musi być dostępny dla pasażerów, aby nie zakłócić normalnego cyklu wsiadania i wysiadania pasażerów. Ładowarki mają być wyposażone w dodatkowe złącze do ładowania autobusów CCS Combo – 2 (Type2/mode4) – plug-in o znamionowej mocy na wyjściu co najmniej 110 kW, zamontowane w szafce zabezpieczonej przed możliwością skorzystania przez osoby nieuprawnione zamykanej na jednakowy klucz patentowy dla wszystkich ładowarek. Będą one przeznaczone do awaryjnego ładowania autobusów elektrycznych w sytuacji braku możliwości wykorzystania do tego celu złącza pantografowego.

Tylko jedna oferta

SIM zamierzał wybrać najkorzystniejszą ofertę w oparciu o trzy kryteria:

  • cenę (60%),
  • okres obowiązywania rękojmi i gwarancji na dostarczone ładowarki (20%),
  • wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy (20%).

Jednak miasto otrzymało tylko jedną ofertę – od firmy Ekoenergetyka Polska na sumę 3.510.445,70 zł brutto = dlatego te kryteria nie będą potrzebne, natomiast najważniejsza jest kwota przeznaczaona przez amawiajćego na sfinansowanie zamówienia, a tu jest bardzo dobrze. Propozycja zielonogórskiej mieści się bowiem swobodnie w szczecińskim budżecie, który wynosi 3.700.000,00 zł brutto.

Teraz komisja przetargowa zajmie się teraz oceną oferty, ale to tylko formalność. Czekamy na szybki wybór Ekoenergetyki i podpisanie umowy. Czas goni!

Obraz1
Obraz1