Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ekoenergetyka dostarczy szybkie ładowarki dla Krakowa

infobus
16.02.2017 15:34

Przetarg na ładowarki dla autobusów elektrycznych dlaprzewoźnika MPK Kraków jest częścią wymiany taboru autobusów w mieście nabardziej ekologiczny i nowoczesny. Pięćpantografowych stacji do ładowania na końcach linii autobusowychwyprodukowanych przez spółkę Energotronic-Polska zostanie dostarczonych dlamiasta w 2017.

Ładowarki o mocy od 160kW do 250kW zostaną zainstalowane napięciu pętlach autobusowych w Krakowie. Urządzenie o mocy 160kW na ulicy Pawiejzostanie zawieszone na słupie i zasilone z sieci tramwajowej. Na ulicachPiaszczystej i Konopnickiej zainstalowane zostaną urządzenia nowej generacjiquickPOINT Column Chargers, które łączą w jednym słup ładujący i ładowarkę, omocy 200kW i 250kW. Na ulicach Brożka i Sławka krakowskie elektryczne autobusyładowane będą z mocą 250kW za pomocą ładowarek quickPOINT City Chargers. Systemautomatycznego ładowania za pomocą pantografu, w które zostały wyposażone,zapewni autobusom szybkie doładowania w ciągu dnia, przedłużając ich zasięg izapewniając im operacyjność równoważną z autobusami dieslowymi. Urządzenia mająładować 20 autobusów elektrycznych od firmy Solaris, zamówionych przezprzewoźnika.

Ładowarki dla MPK Kraków działają zgodnie z międzynarodowyminormami ładowania pojazdów elektrycznych prądem stałym 61851-23 oraz 61851-24 isą kompatybilne z większością marek autobusów elektrycznych na rynkueuropejskim. Dzięki ich podłączeniu do zewnętrznego systemu nadzoru,monitorowania i diagnostyki przewoźnik ma możliwość obserwowania procesuładowania w czasie rzeczywistym. System działa w oparciu o normy komunikacjiDIN.

Dostawca ładowarek – spółka Energotronic-Polska – należy dogrupy kapitałowej Ekoenergetyka-Polska i zajmuje się produkcją ikomercjalizacją urządzeń projektowanych przez Ekoenergetykę.

-?To kolejny projekt, w ramach którego ładowarki Ekoenergetyki zostaną wyprodukowaneprzez Energotronic. Jest to konsekwencja naszej nowej strategii jako grupykapitałowej: podziału zadań między spółkami, gdzie Ekoenergetyka-Polskaodpowiedzialna jest między innymi za projektowanie rozwiązań dla autobusówelektrycznych, a Energotronic za produkcję i komercjalizację badań.Specjalizacja w grupie pozwoli nam być bardziej efektywnym w realizowaniuprojektów infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych, których ilośćstale rośnie” – mówi prezesEkoenergetyki-Polska Bartosz Kubik.

Spółka Ekoenergetyka realizuje w tej chwili projekt budowyCentrum Badawczo-Rozwojowego Nowych Technologii w Transporcie Elektrycznym,dofinansowany z Ministerstwa Rozwoju w ramach Programu OperacyjnegoInteligentny Rozwój. Podział kompetencji na badania i rozwój oraz wdrożenia iprodukcję pomiędzy dwoma spółkami należącymi do grupy wynika ze statusu CentrumBadawczo Rozwojowego, który Ekoenergetyka – Polska nabędzie w bieżącym roku.

-?Każdy przetarg na infrastrukturę ładowania bardzo nascieszy, ponieważ jest oznaką starań polskich miast, aby poprawić ich jakośćpowietrza i zmniejszyć poziom hałasu, a to jest cel nadrzędny naszej firmy.Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakie okazało nam i naszym produktom MPKKraków, pionier autobusów elektrycznych w Polsce.” I dodał: ?Cieszymy się, żepierwsze tak duże jednorazowe zamówienie na ładowarki pantografowe w Polsceprzypadło właśnie Energotronicowi, bo jest dla nas okazją do zaprezentowania ipotwierdzenia naszych zdolności wdrożeniowych” – podkreśla Maciej Wojeński, prezes spółki Energotronic-Polska.

Przetarg na ładowarki dla MPK Kraków zakłada całościowąobsługę wdrożenia stacji ładowania w mieście, od zaprojektowania powybudowanie. Partnerem spółek Energotronic i Ekoenergetyka w projekcie jestfirma ZPUE S.A. – lider konsorcjum, która zapewni zaprojektowanie i wykonanie przyłączeńdo sieci energetycznej wraz z budową stacji transformatorowych. -„Kompetencje ZPUE w budowaniu stacjitransformatorowych i 30 lat doświadczenia spółki w branży elektroenergetycznejbyły dla nas kluczowe w wyborze firmy na partnera projektu” – dodał BartoszKubik.