eCitaro pojedzie do Luksemburga, Norwegii i Szwecji
Patrząc na najnowsze kontrakty można już mówić o sukcesie eksportowym nowego autobusu elektrycznego marki Mercedes-Benz. Przy okazji poznajemy elektromobilne wymagania w różnych krajach Europy.
W ostatnim czasie znani przewoźnicy z trzech krajów zamówili swoje pierwsze „elektryczne gwiazdy”, w tym:
-
9 autobusów eCitaro trafi do Voyages Emile Weber w Canach wLuksemburgu;
-
6 autobusów eCitaro trafi dla Norgesbuss w Trollasen wNorwegii;
-
5 autobusów eCitaro trafi do Bergkvarabuss w Ystad wSzwecji.
Łącznie te firmy transportowe zakupiły 20 szt. pojazdów w bardzozróżnicowanej konfiguracji. Cechą wspólną autobusów jest wysokiej jakościwyposażenie i podwójne szyby, elektrycznie sterowane drzwi uchylno-przesuwne,wygodne siedzenia Inter Star Eco do transportu międzymiastowego oraz gniazdaUSB do ładowania urządzeń mobilnych. Ulrich Bastert, dyrektor ds. Marketingu,sprzedaży i obsługi klienta w Daimler Buses tak skomentował te kontrakty:
-„Zamówienia ze znanych firm z Luksemburga, Norwegii i Szwecji pokazują szerokągamę dostępnych wariantów eCitaro. Można je dostosować do wielu różnychwymagań”.
Luksemburskie wymagania
Firma Voyages Emile Weber wybrała 9 szt. dwudrzwiowychautobusów eCitaro. Są one wyposażone w maksymalną liczbę dwunastu akumulatorówwysokonapięciowych o łącznej pojemności 292 kWh.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz bogatego wyposażenia, woczy rzuca się kolorystyka kabiny pasażerskiej, która jest bardzo kolorowa ienergetyczna. Od tapicerki siedzeń po poręcze i panele ścian bocznych z filcuigłowego: wszystko jest w kolorze czerwonym. Z kolei wykładzina podłogowa maprzytulny, drewniany wygląd.
Do tego wszystkie siedzenia w przedniej częściznajdują się na podwyższonych platformach i wszystkie są wyposażone wdwupunktowe pasy bezpieczeństwa.
Skandynawski klimat
Sześć autobusów eCitaro dla Norgesbuss będzie działać wstolicy, Oslo. Dziesięć zestawów akumulatorów wysokonapięciowych o pojemności243 kWh zapewnia energię elektryczną dla autobusów trzydrzwiowych. Na dachuznajdują się również pantografy do ładowania pośredniego w celu zwiększeniazasięgu pojazdu. Do pracy w zimie powierzchnie podłogowe w pobliżu wejść sąogrzewane. Jak to Skandynawii, obligatoryjnym wyposażeniem kabiny kierowcy autobusujest blokada alkoholowa.
Z kolei firma Bergkvarabuss jest pionierem wprowadzania eCitaro narynek w Szwecji. W Ystad uruchomionych zostanie pięć pierwszych szwedzkich autobusóweCitaro. Dwudrzwiowe sztywne autobusy wyposażone są w pełny zestaw dwunastuakumulatorów wysokonapięciowych o łącznej pojemności 292 kWh.
Bogatewyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa obejmuje m.in. tester alkoholudla kierowcy, składane rampy dla obu drzwi, system sygnalizacji w kabiniepasażerskiej z reakcją wizualną i dotykową, oświetlenie otoczenia oraztapicerowane pojedyncze siedzenia z wysokimi oparciami i skórzanymi zagłówkami.
„