Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Echa TRANSEXPO 2012: Lider ugruntowuje swoją pozycję

infobus
31.10.2012 18:50
Targi TRANSEXPO były okazją dla Mercedesa zarówno na podkreślenie swojej przewagi w zakresie wdrażania silników Euro 6, jak i na pochwalenia się ostatnimi sukcesami w Polsce. M.in. o kontrakcie dla wojska czy Ministerstwa Zdrowia rozmawialiśmy z Tomaszem Talarkiem, dyrektorem marki Mercedes-Benz.
InfoBus.pl: Czy to będzie dobry rok dla autobusów turystycznych marki Mercedes-Benz w Polsce?
Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz: Fantastyczny! Najlepszy w całej dotychczasowej historii. Łącznie planujemy dostarczyć ponad 100 fabrycznie nowych autokarów, z czego oczywiście najwięcej typu Tourismo. Udział Travego to ok 10% naszych dostaw. Tradycyjnie najlepiej sprzedają się standardowe wersje dwuosiowe Tourismo i Tourismo M/2, nieco mniej trzyosiowych Tourismo L, ale również pierwszych nabywców znalazła trzyosiowa wersja Tourismo M. Można powiedzieć, że w tym roku wszystkie modele w naszej ofercie zapracują na końcowy sukces.
InfoBus.pl: Już po EURO 2012 Mercedes mógł się pochwalić zdecydowanie większą liczbą sprzedanych autokarów w Polsce, a do tego doszedł jeszcze kontrakt dla wojska, który zostanie zrealizowany do końca br.
Tomasz Talarek: Tak jest. Dodatkowe autobusy związane z Mistrzostwami w Piłce Nożnej to 20 sztuk modeli Tourismo, które odebrały takie firmy jak Raf Trans, Sołtysik Reisen i Almabus. Niejako w cieniu EURO 2012 został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 27 autobusów turystycznych dla polskiego wojska, ale właśnie to ta dostawa będzie największym jednorazowym zamówieniem na zakup autobusów turystycznych w na polskim rynku. Do przetargu stanęła firma Zeszuta, która przekaże wojsku autobusy oraz przeprowadzi szkolenia. Umowę podpisano oficjalnie 24 września, a wszystkie Tourismo zostaną dostarczone do 14 grudnia 2012 r. Podkreślę, że wszystkie wojskowe Tourismo to autokary o 4-gwiazdkowym standardzie, wyposażenia m.in. w system bezpieczeństwa ESP, ksenonowe reflektory czy klimatyzowaną kabinę sypialną kierowcy. Dodatkowo pojazdy będą objęte pełną 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz 3-letnim pakietem serwisowym. Moim zdaniem to bardzo dobra oferta dla wojska, co mam nadzieję zapoczątkuje naszą długotrwałą współpracę. Przykład z Niemiec pokazuje, że Bundeswehra czy Policja mogą być stałymi i dobrymi klientami Mercedesa. Chcielibyśmy podobny schemat współpracy wdrożyć również w Polsce. Początek jest naprawdę obiecujący.
Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz oraz Monika Skarżyńska z Działu Sprzedaży Mercedes-Benz
InfoBus.pl: Takim dobrym, instytucjonalnym klientem dla Mercedesa jest Ministerstwo Zdrowia.
Tomasz Talarek: Dokładnie. W listopadzie br. dostarczymy cztery kolejne autobusy do poboru krwi, co jestem efektem podpisanej w czerwcu br. umowy z Ministerstwem. Podobnie jak w przypadku wojskowych autobusów naszym partnerem tutaj jest radomska firma Zeszuta, która realizuje specjalistyczne zabudowy autobusów Mercedes-Benz Travego na mobilne ambulanse. Będą one m.in. wyposażone w cztery stanowiska do poboru krwi oraz niezależne zasilanie, co pozwoli im działać w praktycznie każdych warunkach. Polskie Ministerstwo Zdrowia dysponuje największą i najnowocześniejszą flotą takich pojazdów w Europie –jesteśmy dumni, że składa się przede wszystkim z autobusów Mercedes-Benz Travego. To nasz ogromny sukces.
Autobusy Mercedes-Benz podczas TRANSEXPO 2012Autobusy Mercedes-Benz podczas TRANSEXPO 2012
InfoBus.pl: Będąc w temacie Travego –w tym roku pokazaliście na targach w Kielcach model Mercedes-Benz Travego Edition 1. Czy Polscy kliencie chcą już zamawiać autokary z silnikami Euro 6?
Tomasz Talarek: Chcieliśmy pokazać polskim klientom, czego można się spodziewać wraz z nadejściem nowej technologii Euro 6. Pokazany w Kielcach Travego to pierwszy na świecie autokar w pełni dostoswany do nowej normy emisji spalin i hałasu, która zacznie obowiązywać od początku 2014 r. Nowa norma oznacza zupełnie nowe generacje silników oraz nowe dostosowane do nich elementy układów napędowych. Ich zastosowanie wymusza szereg zmian konstrukcyjnych w całym autobusie. Kompletnie przekonstruowano komorę silnika, głównie za sprawą nowego, bardziej wydajnego układu chłodzenia. Chłodnice zostały przeniesione na prawą stronę, zastosowano dodatkowe wloty powietrza na tylnej ścianie pojazdu, a także zainstalowano przegrodę pomiędzy silnikiem i chłodnicami. Nowy rozkład mas wymusił inne rozmieszczenie komponentów. I tak zbiornik paliwa i akumulatory przesunięto blisko przedniej osi;układ klimatyzacji przesunięto do przodu;zastosowano lżejsze szyby. Wprowadzono wiele zmian w obszarze miejsca pracy kierowcy, zastosowano nowe systemy jak ABA2, Attention Assist, czy układ monitorowania temperatury i ciśnienia w kołach. Wraz z dostosowaniem autobusu do nowej normy Euro 6 wszystkie wprowadzone nowe rozwiązania znacznie uatrakcyjniają produkt. Jesteśmy przekonani, że polscy klienci niebawem to docenią.
Mercedes-Benz Travego Edition 1Mercedes-Benz Travego Edition 1Mercedes-Benz Travego Edition 1Mercedes-Benz Travego Edition 1
InfoBus.pl: A kiedy model Tourismo będzie gotowy do spełnienie najnowszej normy?
Tomasz Talarek: Autobusy Tourismo Euro 6 pojawią się w sprzedaży w 2013 r. W modelu tym będzie seryjnie montowany silnik OM 470 o pojemności 10,7 l i zakresach mocy od 240 kW (326 KM) do 315 kW (428 KM). Jego zalety to m.in. np. innowacyjny system wtrysku X-PULSE z układem zwiększającym ciśnienie. Dzięki temu silnik już przy 800 obr./min osiąga 95 procent swojego maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkowo jednostki przeznaczone do montażu w autokarach uzbrojone zostaną w płaską, oszczędzającą miejsce miskę olejową. Ze względu na ograniczoną przestrzeń, inaczej zamontowano również elementy osprzętu. Silnik OM 470 wyróżniają także dłuższe okresy międzyprzeglądowe wynoszące do 150 000 km. Przeprowadzone dotychczas testy na zużycie paliwa są bardzo obiecujące. Podkreślę, że ta jednostka dostarczana będzie jedynie w wersjach zgodnych z normą emisji spalin Euro 6.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.