Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Echa TRANSEXPO 2012: El-CAB i AUTOWATCH

infobus
28.11.2012 22:09
Rozpoczynamy cykl artykułów o komponentach autobusowych, które zadebiutowały na tegorocznych targach w Kielcach. Jednym z nich był alkomat firmy SESALY, o którym rozmawialiśmy z Dionizym Gliwką z firmy EL-CAB –przedstawiciela francuskiej firmy na polskim rynku:
InfoBus.pl: Skąd pomysł na wprowadzenie na polski rynek alkomatu blokującego rozruch silnika?
Dionizy Gliwka, EL-CAB: Tego typu alkomaty stają się coraz popularniejsze w europejskich autobusach –szczególnie w Skandynawii i Francji z racji obowiązujących tam przepisów. Pamiętajmy, że alkohol jest przyczyną dużej części  wypadków śmiertelnych na drogach, a takie alkomaty blokują możliwość rozruchu silnika, gdy poziom alkoholu w wydychanym przez kierowcę powietrzu przekracza dopuszczalną wartość. To bardzo prosty środek zapobiegawczy i biorąc pod uwagę koszty związane z wypadkami powodowanymi pod wpływem alkoholu –bardzo tani. Zresztą w Polsce już jeżdżą, wyposażone w podobne urządzenia, autobusy. Dla przykładu Solarisy dla SPAD Dąbie oraz cztery hybrydy MZA Warszawa. Wszystkie z nich mają alkomaty dla kierowców. Myślę, że ten trend będzie się pogłębiać i takich alkomatów będzie w Polsce przybywać. To nieskomplikowane, małe i niedrogie urządzenie, które gwarantuje podwyższenie bezpieczeństwa przewożonych pasażerów, co dodatkowo można wykorzystać marketingowo. Moim zdaniem w dalszej przyszłości takie alkomaty dla kierowców staną się standardem w transporcie zbiorowym.
 
 System AUTOWATCH firmy SESALYWyświetlacze firmy Mobitec z diodami w kolorze srebrnym
InfoBus.pl: Jak działa system AUTOWATCH firmy SESALY?
Dionizy Gliwka: Dosyć prosto. Kierowca, aby zacząć kierować autobusem musi dmuchnąć w ustnik alkomatu. Silnik nie włączy się, jeśli kierowca będzie nietrzeźwy. Natomiast jeżeli wszystko jest OK –system po kliku sekundach analizy wdmuchniętego powietrza odblokowuje układu zapłonu i pojazd może ruszyć w trasę. Nowością jest tutaj możliwość bezprzewodowego przesyłania danych, co daje operatorowi pełną kontrolę nad flotą pojazdów.
InfoBus.pl: A co nowego u innych waszych firm partnerskich?
Dionizy Gliwka: Od lat współpracujemy z firmą Mobitec. W lipcu bieżącego roku amerykański koncern Luminator przejął Mobitec. Firma Mobitec wcześniej należała do DRI Corporation, która została przejęta w całości przez Luminator Technology Group. Do tej pory ta Grupa posiadała dwie marki: Lawo (autobusy) i Focon (koleje), które są doskonale znane w branży transportu publicznego. Teraz dołączyła do nich marka Mobitec wraz z siostrzaną spółką Twin Vision w USA. Z wstępnych deklaracji wynika, że po domknięciu tej fuzji wszystkie marki mają pozostać na rynku i korzystać z efektu synergii.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
 
Dane techniczne alkomatu AUTOWATCH firmy SESALY:
 
Wymiary urządzenia:
138x68x45,3mm
Waga:
<300g
Temperatura pracy:
-10 C do +70 C
Wyświetlacz:
LCD 128mmx64mm jednokolorowy
Czas osiągnięcia gotowości do pracy:
<10 sekund
Konieczny czas dmuchnięcia:
<3 sekund
Czas reakcji urządzenia dla 0,5 mg/l:
<5 minut
Zasilanie: 12/24V
<3,6mA
Pobór prądu w opcji czuwania (Stand-by):
<3,6mA
Pobór prądu kiedy urządzenie jest włączone:
<80mA(min); <1500mA(max)
Zgodność z normami:
EN 16750-3.4.1.3.2.4;EN 50456-2 8.3.4.