Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Echa Kortrijk 2011: ComfortClass 400 jako „Final Edition“

infobus
23.11.2011 21:09
Na Busworld w Kortrijk Setra pokazała swój najbardziej ekonomiczny autokar S 415 GT-HD już w ostatniej limitowanej wersji „Final Edition“. Marka już odlicza dni do premiery nowej generacji ComfortClass 500, która najpewniej zadebiutuje na IAA 2012 w Hanowerze. Zresztą ten rok jest szczególny dla Setry –marka obchodzi swoje 60-lecie istnienia. To naprawdę ważny moment. Czekając na kolejnych następców, firma przygotowała specjalną ofertę dla wszystkich swoich klientów pod nazwą „Final Edition’. To ekskluzywne elementy wykończenia autokaru, które zostały zaprezentowane podczas niedawnych targów w Kortrijk w najbardziej popularnym modelu Setry –S 415 GT-HD. –„Wprowadzenie w 2003 r. serii ComfortClass na europejski rynek spowodowało zmianę dotychczasowych standardów w przewozach turystycznych. Poprzeczka została znacząco podniesiona i takie było oczekiwanie naszych klientów. Chcąc im podziękować za okazane zaufanie, jakim wykazali się kupując przez te wszystkie lata nasze komfortowe pojazdy, wprowadziliśmy do naszej oferty autokar o wyjątkowej specyfikacji. To najwyższy luksus w Klasie Comfort”–powiedział Lothar Holder, szef sprzedaży Setry.
S 415 GT-HD to teraz Green Coach 2011
 „Final Edition”wprowadza do standardowego wyposażenia autobusów ComfortClass szereg stylistycznych fajerwerków. Już na samym wejściu o limitowanej serii informuje nas biały podświetlany napis Setra. Następnie kokpit kierowcy został wyłożony klonowym drewnem, a jego fotel, a także luksusowe siedzenia pasażerów (z serii Voyage Plus) zostały wykończone ze skóry. Na każdym z nich widnieje dumny nadruk „Final Edition’. Z zewnętrz o specjalnym wyposażeniu autokaru informują nas m.in. przyciemniane szyby boczne „Galaxsee’, które dodatkowo zostały wykończone błyszczącymi listwami ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Setra jak zwykle nie zapomniała także o bezpieczeństwie i wszystkie pojazdy „Final Edition’ są m.in. w najnowszy system ABA. Bazuje on na układzie utrzymywania odległości (ART) i pomaga aktywnie zapobiegać najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu. To naprawdę najwyższy i ostateczny poziom wyposażenia.
Setra Final EditionSetra Final EditionSetra Final EditionSetra Final Edition
To jednak nie ostatnie wyróżnienie dla ComfortClass 400. Niemieckie czasopisma fachowe „Omnibusrevue“i „Busfahrer“przyznały Setrze S 415 GT-HD ComfortClass nagrodę „Green Coach Award“. Autokar, który przekonał jurorów przede wszystkim efektywnością paliwową , nosi obecnie tytuł „Green Coach 2011“. Lothar Holder, członek zarządu ds. sprzedaży autobusów Setra w EvoBus GmbH, przyznał: „Z tej nagrody cieszę się szczególnie. Jest ona dowodem na to, że S 415 GT-HD, to autokar najbardziej opłacalny dla przedsiębiorstw autobusowych. W sumie sprzedaż ponad 5 500 egzemplarzy ComfortClass 400 mówi sama za siebie!“Przed przyznaniem nagrody „Green Coach Awards“oceniane są wyniki wszystkich testów za ostatnie dwa lata. Tym razem czasopisma fachowe “Omnibusrevue“i „Busfahrer“testowały łącznie siedem dwuosiowych autokarów. Na wszystkie załadowano ok. 18 t , czyli 100 kg przypadało na jedno miejsce siedzące. Zużycie paliwa testowanego pojazdu ustalono po pokonaniu wymagającego odcinka testowego w Szwajcarii Saksońskiej, długości około 600 km. Tę trasę redaktor testujący, Sascha Böhnke pokonywał każdym z badanych autobusów sam. Wzór na efektywność paliwową uwzględniał dokładny ciężar testowanego autobusu. Wśród testowanych dwuosiowych autokarów S 415 GT-HD uzyskał najlepszą efektywność paliwową, stając się „Green Coach 2011“. Nagroda przyznawana jest każdego roku na zmianę – autobusom miejskim i autokarom.
Setra Final EditionSetra Final EditionSetra Final EditionSetra Final EditionSetra Final EditionSetra Final Edition