Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ebusy, wodorowce i hybrydy CNG: Barcelona ma plan na 10 lat

infobus
23.12.2020 07:00

Od 2021 Barcelona chce odnawiać autobusowa flotę wyłącznie w oparciu o niskoemisyjne i bezemisyjne pojazdy.

W grudniu  br. lokalny przewoźnik - TMB Barcelona – zobowiązał się, że ​​do 2030 roku ponad połowa autobusów będzie napędzana elektrycznie.

Barceloński plan

Co nam się podoba w tej konwersji, to szczegółowy plan Hiszpanów, jak to osiągnąć. TMB chce zakupić w okresie 2021 - 2024r.:

  • 210 elektrycznych pojazdów bateryjnych
  • 46 autobusów wodorowych
  • i 154 gazowych hybryd

Oznacza to, że w ciągu najbliższych czterech lat 100% nowych pojazdów TMB (410 sztuk) będą stanowić pojazdy niskoemisyjne, a 62% - zeroemisyjne. Jak zauważa spółka, to  zdecydowanie  powyżej europejskich wytycznych, które ustalają progi odpowiednio na poziomach 45% i 22,5%. daniem Barcelony, miasto znajduje się obecnie w czołówce Europy po względem emisji gazów i szkodliwych cząstek przez autobusową flotę. 63,3% z 1157 jednostek ma silniki na sprężony gaz ziemny, hybrydowe lub elektryczne.

W 2021 r. zelektryfikowane zostaną pierwsze linie autobusowe. To: H16 (już obsługiwana w 32% przez elektryczne przegubowce) oraz H12 i V15.

Transportowe projekty

Barcelona realizuj tez projekt wykorzystania energii elektrycznej z sieci metra do zasilania autobusów z oszczędnościami do 30%.

Równolegle TMB rozpoczęło też przygotowania pod zakup pojazdów na ogniwa paliwowe. W ramach projektu JIVE 2 w 2021 r. ma powstać stacja zielonego wodoru na trenie przemysłowy Zona Franca i która będzie jednocześnie pierwszym takim punktem dostępnym dla wszystkich użytkowników w Hiszpanii. Kolejny punkt to Barcelona chce iść w biogaz, który TMB promuj poprzez udział w projektach badawczych, takich jak LIFE Nimbus, w celu pozyskiwania metanu z oczyszczalni paliw. Tymczasem od 2019 roku wszystkie kupowane nowe autobusy gazowe to hybrydy, które zapewniają znaczne oszczędności eksploatacyjne.