Ebusco wygrywa Berlin! 90 elektrycznych autobusów z opcją [FILM]
Zgodnie z oczekiwaniami, spółka Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) wybrał ofertę firmy Ebusco i to Holendrzy są zwycięzcami w przetargu na dostawę 90 szt. elektrycznych autobusów.
Umowa dotyczy poprzedniej generacji – modeli 2.2 -i zaplanowana została na rok 2022. To oznacza znaczące rozszerzenie dotychczasowej obecności Ebusco i w Niemczech, i w Europie.
Kierunek Berlin!
BVG to największy niemiecki operator transportu publicznego, który do 2030 r. zamierza przekształcić całą swoją flotę autobusową na elektryczny napęd. Zamówienie na 90 szt. Ebusco 2.2. powiększą flotę elektrobusów do 228 autobusów, w tym:
- 90 szt. e-busów Ebusco 2.2
- 125 szt. elektrobusów marki Solarisy (ostatnia dostawa 90 autobusów Solaris Urbino electric została zrealizowana pod koniec 2020 roku)
- 13 szt. autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro.
Ponadto umowa obejmuje opcję domówienia przez BVG kolejnych 60 autobusów Ebusco 2.2 do roku - po dostawie pierwszego autobusu. Dodajmy, że do zwycięstwa Holendrów w stolicy Niemiec kluczowa była wysoka pojemność akumulatora w połączeniu z konkurencyjnym całkowitym kosztem posiadania.
Realizując ten kontrakt, BVG „odwraca się od szybkiego ładowania „na mieście” przez pantograf i preferuje inne rozwiązanie – dodatkowe ładowanie autobusów w ciągu dnia w zajezdni, które ma „zmaksymalizować ich dzienny przebieg”. Ma to się odbywać między zaplanowanymi kursami.
Zobaczcie jak też żółte autobusy Ebusco działają w Utrechcie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
54 autobusy
Ebusco działa na rynku niemieckim od 2017 r. i ma już tutaj 54 autobusy w eksploatacji, w największych niemieckich miastach, w tym w: Monachium, Bonn i Frankfurcie.
Peter Bijvelds, dyrektor generalny Ebusco, tak skomentował ten sukces:
- „Cieszymy się, że możemy powitać BVG jako naszego nowego klienta i pomóc BVG w przejściu na całkowicie bezemisyjną flotę autobusów. Jesteśmy dumni, że BVG wybrało Ebusco i nie możemy się doczekać nawiązania solidnej współpracy”.
Strategicznym celem Berlina jest zwiększenie liczby pasażerów o około 20 procent w 2022 roku, a do 2025 roku liczba pasażerów powinna wzrosnąć o 47 proc. Liczby te pochodzą z umowy transportowej między BVG a krajem związkowym Berlin, ale ich wypełnienie będzie bardzo trudne – i to nie tylko ze względu na trwającą pandemię.