Dzisiaj Gorzów zaczyna elektryczny test Solarisa
Od 27 czerwca przez okres 2 tygodni Miejski ZakładKomunikacji w Gorzowie Wielkopolskim będzie testować autobus Solaris Urbino 12electric. Wcześniej elektryczne demo zawitało do Lubonia.
To kolejny etap przegotowań do wproszenia elektromobilnychpojazdów do floty MZK. Wcześniej przewoźnik zamówił analizę kosztów i korzyścizwiązanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiejautobusów zeroemisyjnych, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Testowy ekologiczny Solaris zostanie skierowany do obsługi zmian na liniach autobusowych 103, 104, 110, 113, 121, 122, 130, T1 oraz T2. Biało-niebieski elektrobus z logo zielonego jamnika charakteryzuje się następującymi komponentami:
1. Silnik – silniki trakcyjne asynchroniczne zabudowane w osi o nominalnej mocy 2 x 60 kW (i mocy szczytowej 220 kW )
2. Baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh
3. Pojazd jest ładowany za pomocą ładowarki pokładowej (on-board) zamontowanej na dachu autobusu, która charakteryzuje się efektywną mocą 38 kW. Dzięki niej może być ładowany także poza zajezdnią. Oprócz tego w elektrobusach Solarisa istnieje możliwość umieszczenia pantografu.
7. Masa pojazdu wynosi 13 200 kg, pojemność pasażerska 70 osób
8. Autobus jest wyposażony w elektryczną klimatyzację – Konvekta UL 500EM
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
9. Nowoczesny dotykowy pulpit.
10. Pojazd posiada system rekuperacji, czyli odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.
11. Elektrycznie otwierane drzwi.
„