Dzień z eCitaro. Test w Mannheim [TRANSMISJA]
3 grudnia nasza redakcja wzięła udział w testach najnowszegoautobusu miejskiego marki Mercedes-Benz – elektrobusu eCitaro. Sprawdziliśmy też TourismoSafety Coach i najnowszego Sprintera.
Zapraszamy na relację z tego wydarzenia poniżej:
Mercedes zdecydował się udostępnienie dziennikarzom swojegopierwszego seryjnego elektrobusu po przekazaniu w listopadzie eCitaro do regularnejkomunikacji w Hamburgu. To oznacza, że pierwszym operatorem eCitaro jest firma HamburgerHochbahn AG – jeden z pionierów w dziedzinie alternatywnych systemów napędowychw lokalnym transporcie publicznym. Spółka zamówiła łącznie 20 elektrobusów zgwiazdą i jest to największe e-zamówienie na niemieckim rynku. Jak dotychczas.Dodajmy, że począwszy od roku 2020 Hamburger Hochbahn AG zamierza kupować wyłącznieautobusy wolne od emisji spalin. Aktualnie przewoźnik obsługuje około 1000autobusów na 111 liniach, w tym 10 szt. elektrobusów marki Solaris i 15 szt.hybryd Volvo.
Made in Germany
To jak podkreśla Mercedes-Benz – pierwszy w pełnielektryczny miejski autobus, który został opracowany i wyprodukowany wNiemczech. Cicha i Pojazd posiada innowacyjną technologię, szczególnie dziękiwyjątkowemu termo-zarządzaniu, które jest niezbędne w autobusach elektrycznych.Zmniejsza ono zużycie energii, co z kolei zwiększa zasięg. Na przykładenergooszczędna pompa ciepła ogrzewa wnętrze, a elementy emitujące ciepło są zesobą połączone.
Modułowe pakiety akumulatorów mają łączną pojemność do 243kWh. Baterie posiadają system chłodzenia, co skutkuje optymalną pojemnością,najwyższą wydajnością i długim cyklem życia. Akumulatory ładowane są w eCitaro zapomocą wtyczki w zajezdni (plug-in), a zespół napędowy stanowią dwa silnikielektryczne na piastach tylnej osi.
Hamburger Hochbahn AG zamówił wersję z układem drzwi 2-2-2 zpełnym oświetleniem LED ( w tym także reflektory), systemem ostrzegawczym dozamykania drzwi z czerwonym paskiem świetlnym LED, automatycznym sterowaniem klimatyzacjądla przestrzeni pasażerskiej oraz systemem ESP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec dodajmy, że jak do tej pory Mercedes-Benz sprzedałponad 50 000 sztuk Citaro. Autobus ten jest dostępny jako Citaro, CitaroHybrid, Citaro NGT z silnikiem gazowym, a teraz także jako elektryczny eCitaro.Krewnym tej serii jest czteroosiowy model CapaCity.
Poniżej film o hamburskim eCitaro
{https://www.youtube.com/watch?v=61zdpiWIr3c}
„