Dział autobusowy DaimlerChrysler w 2002 roku w liczbach
Pomimo trudności gospodarczych w wielu rejonach świata oraz rosnącej konkurencji na rynku autobusów, dział autobusowy DaimlerChrysler był w stanie utrzymać swoją pozycję lidera globalnego rynku autobusów o masie całkowitej powyżej 8 ton. Łącznie, firma sprzedała w ubiegłym roku 25 097 pojazdów tego typu (autobusy kompletne i podwozia), o 8,5% mniej niż rok wcześniej. Największym rynkiem pozostała Ameryka Południowa, gdzie sprzedano łącznie 10 266 sztuk. Oprócz tego, na kontynencie amerykańskim udało się umieścić jeszcze razem 888 autobusów na rynku USA i Kanady, a także 4 336 pojazdów na rynku meksykańskim. Łączna sprzedaż na Zachodniej Półkuli wyniosła 15 490 autobusów i podwozi. Drugim kontynentem pod względem sprzedaży koncernu była Europa, gdzie EvoBus dostarczył łącznie 6 583 autobusy i podwozia, z czego 5 874 trafiło do Europy Zachodniej, a 709 do Europy Wschodniej. W tej pierwszej grupie największym rynkiem był oczywiście niemiecki, na którym ulokowano 2 558 pojazdów, a w tej drugiej – Turcja, gdzie dostarczono 328 pojazdów. Na kontynencie Azjatyckim sprzedaż wyniosła 1 887 autobusów: najwięcej – 773 sztuki – trafiło na drogi Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej. Oprócz tego, w Afryce sprzedano 756 autobusów, a w Australii 381. Łączna produkcja koncernu wyniosła 24 500 jednostek, z czego 9 419 sztuk (38,5%) stanowiły autobusy kompletne, a 15 081 (61,5%) – podwozia autobusowe. Zatrudnienie w dziale produkcji autobusów koncernu wynosiło 16 825 osób, z czego w Europie – 12 506 (najwięcej w Niemczech: 7 903 i w Turcji 2 491), w Ameryce 3 938 (1 336 w Północnej, 375 w Meksyku i 2 227 w Południowej), a w Azji 381 (wszyscy w Indonezji). Udział EvoBus w europejskim rynku autobusów (33 130 sprzedanych pojazdów) wyniósł 14,9%, a Setry 6,4%. W samej Europie Zachodniej (sprzedaż 24 410 autobusów) wskaźniki te wyniosły, odpowiednio: 17,8% i 8,4%. W Niemczech, gdzie w 2002 roku sprzedano 5 010 pojazdów, udział marki Mercedes osiągnął poziom 36,8%, a Setry 19,9%. We Wschodniej Europie (8 720 sprzedanych egzemplarzy) udział łączny marek MB i Setra wyniósł 8,0%, najwięcej w Turcji (łączny udział obu marek 66,7%), gdzie rynek autobusowy wchłonął 470 pojazdów. Udział koncernu Mercedes-Benz w pozostałych rynkach wyniósł w 2002 roku odpowiednio: w Brazylii (pojemność rynku 13 480) – 50,2%, Argentynie (370) – 91,7%, w Meksyku (9 410) – 46,1% oraz w Ameryce Północnej (USA + Kanada, pojemność rynku 8700 sztuk) – 6,5%.