Dwuprzegubowe Volvo 7500 zniknęły z Göteborga
Dwuprzegubowe autobusy marki Volvo o długości 24 metrów przeszły do historii.
Grupa Transdev intensywnie odnawia flotę w Göteborgu i w grudniu zastąpiła te wyjątkowe dwuprzegubowe pojazdy nowymi, czteroosiowymi (ale jednoprzegubowymi) Mercedesami – o których pisaliśmy TUTAJ.
Nadchodzi CapaCity
13 grudnia - po 14-letniej służbie - wszystkie 24-metrowe Volvo 7500 zniknęły z ulicznego ruchu w Göteborgu, Były to jednocześnie najdłuższe autobusy eksploatowane w Szwecji. Szanując komunikacyjną historię, Transdev podarował jeden z egzemplarzy dla Spårvägssällskapet (lokalne Towarzystwo Tramwajowe), aby zachować go dla przyszłych pokoleń.
Z naszych informacji, że łącznie goeteborska flota składała się z 11 takich pojazdów. Teraz na linii 16 wysłużone dwuprzegubowe Volvo zastąpiły nowe autobusy Mercedes-Benz CapaCity L - także w rozmiarze XXL.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„To fantastyczne uczucie móc zaoferować podróżującym w Göteborgu nowe technologie i jednocześnie zachować historię transportu publicznego, przekazując jeden z naszych 24-metrowych autobusów do Spårvägssällskapet w Göteborgu. Mamy nadzieję, że dzięki temu poprawimy komfort miejskiego transportu publicznego i jednocześnie wesprzemy lokalne stowarzyszenie non-profit, które wiele robi dla dziedzictwa miasta – powiedziała Eva Tiséus, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Transdev Sverige AB.
Do 165 pasażerów
Dwuprzegubowe autobusy Volvo 7500 o długości 24 metrów nie były produkowane we Wrocławiu, tylko w szwedzkich zakładach Säffle. Każdy z nich mógł pomieścić do 165 pasażerów i to było ich główne zadanie na linii 16 - zwiększyć przepustowości i zmniejszyć zatory. Ich pojawienie się na trasach reklamowano na początku hasłem „Myśl o tramwaju - jedź autobusem”.