Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dwuprzegubowe trolejbusy dla Lozanny. Od Hess

infobus
23.01.2019 07:30

Szwajcarski producent dla szwajcarskiego miasta. Tak w skrócie można podsumować najnowszy kontrakt firmy Hess nowe trolejbusy dla Lozanny. To jeden z największych komunikacyjnych systemów „na szelkach” w Europie.  Łączna wartość zamówienia to około 16,5 mln CHF.

Dostawa obejmuje 12 szt. dwuprzegubowych trolejbusów typu lighTram25 DC, co oznacza, że każdy pojazd ma długość 24,7 m i pojemność do 220pasażerów. W opcji przewidziano też dostawy autobusów przegubowych typu lighTram19 DC o długości 18,7 m. Wszystkie mają być wyposażone w dodatkowy zestawbateryjny umożliwiający operację poza napowietrzną siecią, w tym także możliwość ładowania dynamicznego, czyli bezpośrednio z sieci.

Tym samym Lozanna chce wejść w nowy dla siebie segmenttransportu, czyli szybkiego transportu trolejbusowego o podwyższonym standardzie(BHNS). Dzięki temu transport pasażerskiw regionie ma stać się jeszcze bardziej efektywny.

Szwajcarskie miasto chce przekonać nowych pasażerów dokomunikacji bardziej atrakcyjnym designem trolejbusów i bardziej przestronnym wnętrzem.Z kolei dla kierowców Hess ma ergonomiczny pulpit sterowniczy.

Kołowa strategia

Nowością w pojazdach Hess będzie innowacyjny systemzarządzania energią, co pozwala na zmniejszenie wagi samych pojazdów. Dziękitemu mogą one przewozić więcej pasażerów niż konwencjonalne trolejbusy. Do tegozużywają mniej energii, co ma kapitalne znaczenie dla obciążenia sieci energetycznej wszczytach. Zmniejsza to także koszty dla firm transportowych igeneralnie wpisuje się w strategię Szwajcarii i UniiEuropejskiej.

Z kolei zaletą tak gigantycznych, dwuprzegubowych konstrukcji i to opartych nakołach jest przede wszystkim ich elastyczność. Takie pojazdy świetnie spisują się np.przy obsłudze tymczasowych obwodnic dla placów budowy. Umożliwiają one również szybkirozwój transportu publicznego w aglomeracjach, dla których budowa liniinapowietrznych nie byłaby ekonomicznie opłacalna lub też zapewniają komunikacjęw chronionych obszarach miejskich, gdzie linie napowietrzne są niepożądane.

Na koniec przypomnimy, że sieć trolejbusowa w Lozanniedziała od … 1940 r. i od budowy prostych linii napowietrznych przekształciłasię w system 38 linii plus autobusy plus metro. Na ichpokładach codziennie podróżuje prawie 320 000 pasażerów. Sieć na obszarzemetropolitalnym Lozanny ma długość 280 km i obsługuje ją ok. 1400 pracowników. Prawie1400 pracowników obsługuje sieć o długości 280 km. Od 2008 r. liczba pasażerów metropolitarnejkomunikacji wzrosła o 50%.