Dwuprzegubowe autobusy elektryczne w Nantes z nagrodą
Metropolia Nantes i operator Semitan otrzymali w tym roku nagrodę UITP w kategorii „Doskonałość operacyjna i technologiczna”.
Francuski system opiera się na 22 dwuprzegubowych elektrobusach marki Hess, które przewożą pasażerów od 2019 roku. Równolegle to wyróżnienie przyznano (podczas konferencji w Dubaju) również firmie Volvo Buses za projekt elektromobilności realizowany w Göteborgu, w Szwecji.
Wygrana Nantes
Jak podkreśla Nantes Métropole, po raz pierwszy w historii tego typu nagrodę otrzymało francuskie miasto. Lokalny system BRT składa się z 22 e-busów Hess LightTram 25, które obsługuje firma Semitan. w 100% elektryczna linia łączy historyczne centrum Nantes z gminami na południe od Loary i obsługuje ponad 40 000 pasażerów dziennie.
Eksploatowane pojazdy to 24-metrowe modele LightTram 25, które oferują o 35% większą pojemność w porównaniu do autobusów 18-metrowych (149 pasażerów w porównaniu do 110). Liczba miejsc siedzących to 40, a stojących – 107 plus dwa wózki inwalidzkie.
Wyposażono je także w pantografy, co umożliwia szybkie ładowanie na trasie dzięki infrastrukturze ładowania zainstalowanej przez Hitachi Energy (dawniej znanej jako TOSA - obecnie Grid-eMotion Flash).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Johanna Rolland, burmistrz Nantes i prezes Nantes Métropole, przypomniała, że „od czasu przywrócenia tramwaju w latach 80. miasto Nantes i Nantes Métropole zawsze starały się wprowadzać innowacje i wyprzedzać konkurencję, aby zapewnić użytkownikom kompletną i wysokiej jakości ofertę transportu publicznego”.
„Do tej pory przejechaliśmy dwa miliony kilometrów tymi e-autobusami, co pozwoliło zaoszczędzić ponad 3000 ton CO2” – powiedział Pascal Bolo, prezes Semitan.
Zobaczcie film przedstawiający ten wielokrotnie nagradzany projekt: