Dwóch przewoźników walczy o trzyletni kontrakt liniowy w Zambrowie

infobus
02.12.2022 15:00

Miasto Zambrów jest już po otwarciu ofert w przetargu, którego przedmiotem jest świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego w zakresie komunikacji miejskiej na terenie miasta.

Kontrakt obejmuje lata 2023-2025, z obsługą od poniedziałku do piątku w dni robocze oraz w dni nauki szkolne. Przewoźnik, który otrzyma zamówienie rozpocznie przewozy od 1 stycznia.

Oferty ponad budżetem

W dniu 21 listopada zamawiający otworzył dwie oferty, które pochodzą od:

  • Podlaskiej Komunikacji Samochodowej NOVA S.A. – cena 1 810 836,00 PLN brutto (12,96 PLN brutto/wzkm),
  • VOYAGER TRANS Andrzej Kiejko – cena 1 632 770,46 PLN brutto (11,69 PLN brutto/wzkm).

Złożone oferty przekraczają kwotę, którą miasto zamierza przeznaczyć na sfinansowanie komunikacji miejskiej. Jest to suma 1 360 641,94 PLN. Różnica między wskazaną kwotą, a najtańszą z ofert nie jest duża, dlatego bardziej prawdopodobne jest znalezienie dodatkowych środków i wybór najkorzystniejszej oferty. Niemniej jednak, druga opcja w postaci unieważnienia przetargu również jest na stole.

Linie do wzięcia

Przypomnijmy, że zamawiający wystawił pod młotek dwie linie:

  • linia 1 - podstawowa: Szpital Pętla- Magazynowa Pętla - 14 kursów (w tym 4 kursy przedłużone przez ul. Strzelniczą, ul. Sitarską, ul. Konopnickiej) i z powrotem – 13 kursów (w tym 5 kursów przedłużonych przez ul. Strzelniczą, ul. Sitarską, ul. Konopnickiej),
  • linia 2 - szkolna: Szpital Pętla- Magazynowa Pętla przez ul. 71 Pułku Piechoty i ul. Armii Krajowej – 3 kursy i z powrotem - przez ul. ul. 71 Pułku Piechoty i ul. Armii Krajowej – 3 kursy.

Szacowana liczba wozokilometrów w okresie zamówienia (36 miesięcy) wynosi 139 725 km. Urzędnicy zastrzegli jednak, że liczba ta może zostać zmieniona o nie więcej niż 20% w stosunku do przewidywanej łącznej liczby wozokilometrów.

Miasto ma również dodatkowe wymagania względem przewoźnika, a w szczególności:

  • opracowanie i zamontowanie przed dniem rozpoczęcia świadczenia usługi czytelnych rozkładów jazdy w postaci druków, tablicy montażowej, niezbędnych uchwytów itp. na każdym z przystanków w sposób trwały pod istniejącymi znakami D-15 lub w przypadku występowania wiaty przystankowej wewnątrz wiaty na jej konstrukcji,
  • opublikowanie i aktualizowanie na swojej stronie internetowej lub portalu społecznościowym aktualnych rozkładów jazdy,
  • utrzymywania rozkładów jazdy na przystankach autobusowych, w szczególności uzupełnianiu ich braków w przypadku zniszczenia w sposób umyślny lub losowy.

Wymagania taborowe

Wykonawca zobowiązany jest do posiadania odpowiedniej liczby pojazdów - minimum 3 autobusy do realizacji całości usługi. Mają być one wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 r. Będą to konstrukcje niskopodłogowe lub częściowo niskopodłogowe, przy czym drzwi muszą być dostępne z niskiej podłogi, posiadać pochylnię ułatwiająca wjazd wózkiem.

Autobusy będą napędzane silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym (poziom emisji spalin min. Euro 5) lub gazem ziemnym (CNG lub LNG) lub o napędzie zeroemisyjnym. Każdy pojazd powinien posiadać nie mniej niż 70 miejsc, w tym co najmniej 20 miejsc siedzących typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu.

Autobusy muszą posiadać system informacji pasażerskiej tj. elektroniczne tablice kierunkowe wykonane w technologii LED. Oprócz tego autobusy na bokach, poniżej przeszkleń muszą być oznakowane herbem miasta Zambrów i napisem ,,Komunikacja Miejska Zambrów”.