Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dwie oferty na trzy autobusy elektryczne dla Ciechanowa. W budżecie

infobus
10.06.2022 14:38

10 czerwca Urząd Miasta Ciechanów otworzył oferty w przetarg na zakup trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.

Kontrakt z dofinansowaniem z I edycji programu „Zielony transport Publiczny” przyciągnął ciekawą parę oferentów – ARP eVehicles i MMI, która to spółka oferuje w Polsce pojazdy tureckiego Karsana. Tym jest duża szansa na premierę modelu Atak Electric w Polsce. Poczekajmy jednak z werdyktem, bo o wszystkim zadecydują mały punkty.

TRZY ELEKTRYCZNE MIDI

Na samym początku przypomnijmy, że ZKM Ciechanów posiada już w swoje flocie jednego elektrobusa – Solarisa Urbino 8,9 LE electric z 2018 roku. Widać, że ten pojazd sprawdził się w lokalnym transporcie publicznym i miasto chce teraz kupić podobne konstrukcje. W ramach ogłoszonego 4 maja przetargu poszukiwane parametry nowych e-busów to:

  • Długość całkowita – od 8,5 do 9,5 [m],
  • Szerokość całkowita – od 2,40 [m],
  • Maksymalna wysokość - do 3,40 [m],
  • Całkowita pojemność pasażerska – min. 45,
  •  Liczba stałych miejsc siedzących – min. 20, z czego min. 4 siedzenia specjalne dostępne z niskiej podłogi, plus miejsce dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego,
  • Wysokość podłogi – autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy tzn. dopuszcza się podest za drzwiami głównymi.
  • Silnik elektryczny – autobus musi być napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem, z funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h.
  • W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania,
  • Baterie – energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub super kondensatorach o pojemności minimum 240 kWh, pozwalająca na przejechanie co najmniej 200 km na pełnym naładowaniu.

dwie oferty

Przy tak określonych wymaganiach, 10 czerwca Ciechanów otrzymał dwie propozycje od:

  • MMI Sp. z o.o. z Redzikowa na sumę 6.439.050,00 PLN brutto / 5.235.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę pojazdu Karsan Atak Electric na poziomie 1.745.000 PLN netto;
  • ARP E-VEHICLES z Solca Kujawskiego na sumę 6.490.899,00 PLN brutto / 5.277.153 PLN netto, co daje jednostkową cenę pojazdu Pilea 8,6 E na poziomie 1.759.051 PLN netto.

Z kolei zamawiający przeznaczył na realizację tego zamówienia kwotę 6.642.000,00 PLN brutto / 5.400.000 PLN netto. co daje jednostkową cenę ciechanowskiego e-busa na poziomie 1.800.000 PLN netto. Czyli obie złożone oferty mieszczą się w budżecie, a o wszystkim zadecyduje … gwarancja, bowiem teraz komisja przetargowa wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie trzech kryteriów:

  • Okres gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów / Waga: 20,00
  • Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (akumulatory trakcyjne) / Waga: 20,00
  • Cena - Waga: 60,00

Czekamy z niecierpliwością na werdykt przypominając, że mieszkańcy z Ciechanowa będą musieli trochę poczekać zanim elektrobusy pojawią się w mieście, bowiem wymagany termin dostaw to aż 730 dni od podpisania umowy.