Dwie oferty na trzy autobusy elektryczne dla Ciechanowa. W budżecie
10 czerwca Urząd Miasta Ciechanów otworzył oferty w przetarg na zakup trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych.
Kontrakt z dofinansowaniem z I edycji programu „Zielony transport Publiczny” przyciągnął ciekawą parę oferentów – ARP eVehicles i MMI, która to spółka oferuje w Polsce pojazdy tureckiego Karsana. Tym jest duża szansa na premierę modelu Atak Electric w Polsce. Poczekajmy jednak z werdyktem, bo o wszystkim zadecydują mały punkty.
TRZY ELEKTRYCZNE MIDI
Na samym początku przypomnijmy, że ZKM Ciechanów posiada już w swoje flocie jednego elektrobusa – Solarisa Urbino 8,9 LE electric z 2018 roku. Widać, że ten pojazd sprawdził się w lokalnym transporcie publicznym i miasto chce teraz kupić podobne konstrukcje. W ramach ogłoszonego 4 maja przetargu poszukiwane parametry nowych e-busów to:
- Długość całkowita – od 8,5 do 9,5 [m],
- Szerokość całkowita – od 2,40 [m],
- Maksymalna wysokość - do 3,40 [m],
- Całkowita pojemność pasażerska – min. 45,
- Liczba stałych miejsc siedzących – min. 20, z czego min. 4 siedzenia specjalne dostępne z niskiej podłogi, plus miejsce dla wózka inwalidzkiego lub wózka dziecięcego,
- Wysokość podłogi – autobus niskopodłogowy lub niskowejściowy tzn. dopuszcza się podest za drzwiami głównymi.
- Silnik elektryczny – autobus musi być napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem, z funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h.
- W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania,
- Baterie – energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub super kondensatorach o pojemności minimum 240 kWh, pozwalająca na przejechanie co najmniej 200 km na pełnym naładowaniu.
dwie oferty
Przy tak określonych wymaganiach, 10 czerwca Ciechanów otrzymał dwie propozycje od:
- MMI Sp. z o.o. z Redzikowa na sumę 6.439.050,00 PLN brutto / 5.235.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę pojazdu Karsan Atak Electric na poziomie 1.745.000 PLN netto;
- ARP E-VEHICLES z Solca Kujawskiego na sumę 6.490.899,00 PLN brutto / 5.277.153 PLN netto, co daje jednostkową cenę pojazdu Pilea 8,6 E na poziomie 1.759.051 PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei zamawiający przeznaczył na realizację tego zamówienia kwotę 6.642.000,00 PLN brutto / 5.400.000 PLN netto. co daje jednostkową cenę ciechanowskiego e-busa na poziomie 1.800.000 PLN netto. Czyli obie złożone oferty mieszczą się w budżecie, a o wszystkim zadecyduje … gwarancja, bowiem teraz komisja przetargowa wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie trzech kryteriów:
- Okres gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów / Waga: 20,00
- Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (akumulatory trakcyjne) / Waga: 20,00
- Cena - Waga: 60,00
Czekamy z niecierpliwością na werdykt przypominając, że mieszkańcy z Ciechanowa będą musieli trochę poczekać zanim elektrobusy pojawią się w mieście, bowiem wymagany termin dostaw to aż 730 dni od podpisania umowy.