Dwie elektryczne oferty w Powiecie Myszkowskim. Znamy cenę ARP Pilea 10E
31 marca Powiat Myszkowski otworzył oferty w przetargu na dostawę 3 szt. autobusów bateryjnych i to w wersji międzymiastowej.
To kolejny po województwie łódzkim (hybrydy) i powiecie jasielskim (diesle) autobusowy zakup z Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, ale pierwszy dotyczący zakupu elektrobusów klasy II.
KLASA MIDI
Powiat Myszkowski poszukiwał trzech autobusów o:
- długości 9,5-12 m,
- wysokości 3,4 m,
- szerokości od 2,4 m do 2,55 m,
- pojemności baterii: jeden autobus – minimum 180 kWh, dwa autobusy – każdy minimum 280 kWh.
Pojazdy mają być niskopodłogowe, wysokość od podłoża do wejścia autobusu pasażerski max. 340 mm, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. Powiat preferuje rozwiązanie bez stopni poprzecznych na całej długości autobusu, ale dopuszcza autobusy niskowejściowe. Przewidziana liczba miejsc pasażerskich to co najmniej 60, w tym liczba miejsc siedzących - min. 39 (dopuszcza się siedzenia demontowalne. Autobusy mają być napędzany przez silnik centralny o mocy min. 120 kW, ale dopuszcza się rozwiązanie z silnikami umieszczonymi w osi. Ogrzewanie ma być hybrydowe elektryczno-spalinowe. Klimatyzacja przedziału pasażerskiego o mocy minimalnej 7 kW z osobnym wymiennikiem i regulacją dla stanowiska kierowcy lub osobnym agregatem. Planowany układ drzwi dla pasażerów to 1-2-0.
Zapisane w SWZ warunki gwarancji to: - na całość autobusu - 2 lata (bez limitu kilometrów), - na występowanie korozji poszyć zewnętrznych oraz szkieletu nadwozia i podwozia - 10 lat, - na powłoki lakiernicze - 5 lat i na baterie - 4 lata.
Przy wyborze najkorzystniej oferty będzie kierował się dwoma kryteriami: Cena - 60% Parametry techniczne i eksploatacyjne - 40%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dwie oferty
A będzie co wybierać, gdyż dzisiaj Powiat Myszkowski otrzymał dwie oferty. Od:
- ARP na sumę 6.090.00 PLN netto / 7.490.700 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt zakupu modelu Pilea 10E na poziomie 2.030.000 PLN netto;
- Solaris Bus & Coach na sumę 6.300.000 PLN netto / 7.749.000 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt zakupu modelu Urbino 12 electric na poziomie 2.100.000 PLN netto.
Czekamy teraz na decyzje komisji przetargowej. Dodajmy, że to przetargowy debiut modelu Pilea 10E, który zadebiutował na targach Transexpo 2021 w Kielcach. Podobnie zresztą jak jego konkurent – Solaris Urbino 9 LE, który jednak wygrał już kilka kontraktów, a za moment zadebiutuje w Cieszynie.