Dwa Volvo 7900 electric pojadą do Singapuru
Volvo Buses podpisało z Uniwersytetem TechnologicznymNanyang (NTU) w Singapurze umowę o współpracy przy programie badań i rozwoju narzecz autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznym. Program ten jestczęścią działań Urzędu Transportu Lądowego w Singapurze na rzecz stworzenianowych rozwiązań dla zrównoważonego transportu publicznego przyszłości.
Dla Volvo będzie to pierwsze zastosowanie technologiiautonomicznych pojazdów w transporcie publicznym. Wcześniej firma wdrożyła jużjednak tę technologię w górnictwie, kamieniołomach czy procesie wywozu odpadów.
Podstawę programu stanowią dwa w pełni elektryczne12-metrowe autobusy Volvo 7900 Electric, czyli pojazdy tego samego typu, jakte, które Volvo Buses dostarcza już dzisiaj. Volvo i NTU zbudują rozwiązanieautonomicznego napędu na platformie Volvo. Oba pojazdy wyprodukowane zostaną w zakładzie we Wrocławiu.
Pojazd numer jeden
Jeden z autonomicznych autobusów o napędzie elektrycznymbędzie używany w nowej zaawansowanej placówce testowej dla pojazdówautonomicznych w Singapurze – CETRAN (centrum doskonałości w zakresietestowania i badań pojazdów autonomicznych), uruchomionej w listopadzie 2017roku. Na zamkniętym obszarze specjaliści NTU będą mogli przetestować nowefunkcje pojazdu i zbadać w jaki sposób autobus współdziała z innymiużytkownikami drogi w różnych warunkach.
Pojazd numer dwa
Drugi autobus będzie używany do testów w zajezdniautobusowej – we współpracy z SMRT –lokalnym operatorem transportu publicznego.Docelowo – autonomiczne autobusy przyszłości powinny być w stanie ładować swojeakumulatory, przejeżdżać przez zajezdnię do myjni czy parkować całkowicieautonomicznie.
-„Obserwujemy szybko rosnące zainteresowanie zarównopojazdami autonomicznymi jak i pojazdami o napędzie elektrycznym w miastach nacałym świecie. Wraz z NTU, jednym z wiodących uniwersytetów technologicznych naświecie, mamy obecnie możliwość przetestowania różnych rozwiązań w warunkach rzeczywistych,w dużym mieście – z wielkimi ambicjami w zakresie transportu publicznego,powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses. – Uważamy, że Singapur i NTU towspaniali partnerzy dla Volvo, którzy oferują korzystne otoczenie i kompletnyekosystem dla badań, rozwoju i wdrażania nowych rozwiązań. Technologiaopracowana w Singapurze może przyczynić się do przyszłych zastosowańtechnologii autonomicznych przez Volvo Buses, dodał Håkan Agnevall.
Timing projektu
Program współpracy pomiędzy Volvo Buses a NTU potrwa dwalata. Wspólnie opracowane autonomiczne autobusy o napędzie elektrycznym dotrądo Singapuru na początku 2019 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szybkoładujące stacje, oparte na technologii wspólnegointerfejsu OppCharge, zostaną dostarczone przez ABB. Interfejs OppCharge jestbardzo dobrze dostosowany do rozwiązań autonomicznego ładowania w zajezdniachautobusowych, a także w czynnym ruchu drogowym.
Komentując tę inicjatywę, Frank Mühlon, Dyrektor globalnejjednostki biznesowej ABB ds. ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym,powiedział: „Uniwersytet Technologiczny Nanyang oszacował, że pojazdy onapędzie elektrycznym będą mogły stanowić nawet 50 procent pojazdów wSingapurze do 2050 roku. ABB od dawna zajmuje czołową pozycję w opracowywaniuekologicznych rozwiązań i jesteśmy dumni, że pomagamy wcielić tę wizję wżycie.”
„