Dwa tysiące hybryd Volvo
W II kwartale br. Volvo Buses osiągnęło imponujący wynik 2000 sprzedanych podwozi i autobusów hybrydowych. Od momentu ich wprowadzania na rynek w 2010 r., jeżdżą one w 24 krajach i to na całym świecie. . ??Ten sukces wzmacnia nasząglobalną inicjatywę w zakresie autobusów hybrydowych. Miasta wykazują coraz większe zainteresowane wprowadzeniem zelektryfikowanych autobusów, które sąekonomicznych sposobem na ograniczenie emisji spalin i hałasu. Naszerozwiązanie sprawia, że ??podróż autobusem jest bardziej atrakcyjna i ograniczanegatywny wpływ na środowisko i to bez konieczności ponoszenia dużych inwestycji w nowąinfrastrukturę ? powiedział Hakan Agnevall, prezes i dyrektor generalnyVolvo Buses.
Polska i Węgry
Jak zauważył szef Volvo Buses, nowymi rynkami dla szwedzkiegokoncernu w zakresie autobusów hybrydowych są Dania, Węgry i Polska. Największymrynkiem jest cały czas Wielka Brytania, a w hybrydowym rankingu kolejne miejscazajmują: Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia i Szwajcaria. Zdecydowana większośćsprzedanych autobusów to wersje dwuosiowe, a nieco ponad 60 szt. – przegubowce.Najmniej na rynek dostarczono elektrycznych hybryd, które w tym rokuzadebiutowały na liniach w Hamburgu i Sztokholmie. W czerwcu pojawią się również wGöteborgu.
Pierwszy Świerklaniec
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy hybrydowe Volvo w Polsce jeżdżą w barwach PKM Świerklaniec (4),a w II połowie roku pojawią się także w Inowrocławiu (10). Podczas przekazaniapierwszych hybryd na Śląsku, Małgorzata Durda, Dyrektor ds. SprzedażyAutobusów, Volvo Polska powiedziała: – ?Przekazanedzisiaj pojazdy Volvo 7900H i Volvo 7700H to pierwsze autobusy hybrydowe Volvozakupione na polskim rynku. Ogromnie cieszymy się, że hybrydy z wrocławskiejfabryki ? tak dobrze przyjmowane w wielu miastach Europy ? zawitają również naulice Tarnowskich Gór. Wierzymy, że i tutaj autobusy Volvo osiągną równiesatysfakcjonujące wyniki, jak u naszych zagranicznych partnerów. Nowoczesnysystem transportu publicznego to odpowiedź na wymogi związane z obecnymi iprzyszłymi celami w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Volvoto firma z wieloletnią tradycją w zakresie działań podejmowanych w trosceo środowisko naturalne. Jesteśmy przekonani, że dzięki niskiemu zużyciu paliwa,niskiej emisji spalin i cichej jeździe, nasze innowacyjne autobusy hybrydowebędą przyczyniały się do zrównoważonego rozwoju Tarnowskich Gór, a także wpłynąna uatrakcyjnienie i podniesienie komfortu przemieszczania się mieszkańcówmiasta? ? podkreśliła Małgorzata Durda. Poniżej Małgorzata Durda – Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska i Ryszard Brejza – Prezydent Miasta Inowrocławia podpisują umowę na dostawę 10 autobusów hybrydowych Volvo.
Jako równoległa hybryda, autobus 7900 Hybrid może być napędzany niezależniesilnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tymsamym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana wakumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnikaelektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa. Ogromną zaletątechnologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza sięautomatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jestbezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przypomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/hautomatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dlaśrodowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inniużytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychaniespalin. Najnowsza generacja modeli hybrydowych ? Volvo 7900 Hybrid zużywa do39% mniej paliwa i w odpowiednio mniejszym stopniu oddziałuje na klimat niżanalogiczne autobusy diesla, a przy tym emituje o połowę mniej tlenku azotu i cząstekstałych.
„