Dwa razy więcej pasażerów w kętrzyńskich autobusach. Po wejściu BKM
Kętrzyn podsumował pierwsze miesiące funkcjonowania lokalnego transportu publicznego po rewolucyjnych zmianach - wejściu elektrycznych i bezpłatnych autobusów.
Jak podał burmistrz Ryszard Niedziółka - w marcu liczba pasażerów wyniosła 42 tys., wobec niespełna 17 tys. w grudniu - czyli przed ustanowieniem komunikacji miejskiej jako bezpłatnej.
Od 6 lutego
Pasażerowie w Kętrzynie nie płacą za bilety od 1 stycznia 2023 r. Z początkiem roku bezpłatną komunikację miejską zasiliły także elektryczne autobusy Yutong, a samorząd realizuje kampanię pod hasłem „Przesiądź się do elektryka”.
Nowy układ komunikacyjny obejmuje zwiększenie liczby tras do sześciu oraz utworzenie 20 nowych przystanków. Kętrzyn stawia na dialog z mieszkańcami, zbierając uwagi i sugestie na temat rozkładu oraz kursowania komunikacji miejskiej. Pasażerowie mogą sprawdzić rozkład autobusów w aplikacji „Kiedy Przyjedzie”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Bezpłatną i zeroemisyjną komunikację miejską w Kętrzynie obsługują elektryczne autobusy Yutong E10. Ten model, sprawdzony już w Polkowicach, osiąga na jednym ładowaniu nawet 400 kilometrów. Autobus ma 10 metrów długości, niskopodłogową konstrukcję i jest wyposażony w wydajny system klimatyzacji. Cztery egzemplarze Yutonga E10 dostarczyła firma Busnex Poland, zapewniając także infrastrukturę do ładowania.
-"Kętrzyn nie poprzestaje na czterech elektrobusach i w marcu zawarł kontrakt na dostawę dwóch kolejnych. - Yutongi E10 jeżdżą już po Kętrzynie, obsługując lokalny transport publiczny. To kolejny projekt, łączący bezpłatną komunikację miejską i autobusy elektryczne, który mamy przyjemność współtworzyć. Rozwijamy go wspólnie z samorządem, rozbudowując zeroemisyjny tabor do sześciu elektrobusów Yutong, a także zapewniając infrastrukturę do ich ładowania - mówił podczas podpisania umowy Marcin Kucharski, prezes zarządu Busnex Poland.