Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dwa MIDI autobusy dla Białej Podlaskiej. Jakie? Analiza SIWZ

infobus
03.08.2021 09:00
Do Białej Podlaskiej przyjadą dwa nowe autobusy z napędem spalinowym.

Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów. Producent będzie miał czas 6 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych i sposobie finansowania tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ . Zaglądamy do pozostałych zapisów SIWZ.

Kryteria oceny

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), rozwiązań technicznych (20%), warunków gwarancji (10%), terminu dostawy (10%).

Wśród kryteriów technicznych MZK przyzna najwięcej punktów za:

  • zastosowanie rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 25 pkt,
  • co najmniej osiem miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi – 20 pkt,
  • układ wylotu spalin – wydech u góry nadwozia – 10 pkt,
  • skrzynia biegów 6-biegowa – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy – profile ze stali odpornej na korozję lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 20 pkt.

Specyfikacja techniczna

Dwa autobusy MIDI mają mieć długość od 10,1 m do 10,633 m, a wysokość max. 3,12 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może wynosić więcej niż 320 mm. Podłoga ma być płaska na całej długości pojazdu bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Jednostką napędową będzie silnik rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej, o mocy w przedziale 180 – 220 kW. Silnik ma być przystosowany do zasilania czystym olejem napędowym (w okresie zimowym) oraz olejem napędowym z biododatkami (o zawartości estrów metylowych do 7%) oraz mieszaniną w/w paliw.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu półotwartego posiadająca oszklone szczelne drzwi z okienkiem do sprzedaży biletów, z ogrzewaniem gwarantującym utrzymanie odpowiedniej temperatury we wnętrzu, z nawiewem ciepłego powietrza na nogi kierowcy oraz z dodatkowym grzejnikiem w strefie siedzenia kierowcy.

Z kolei siedzenia pasażerskie mają być wykonane z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Wyłożenie siedzeń ma być wandaloodporne.

Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED, wyposażone w układ ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od aktualnie panujących warunków, zapewniające kontrast i ostrość z tłem niezależnie od pory dnia i nocy. MZK dopuszcza zastosowanie w nich wyłącznie kolorów dających duży kontrast z czarnym tłem, np. żółty, pomarańczowy, jasnozielony. Wewnątrz znajdzie się tablica kierunkowa wykonana w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalnej przekątnej 22 cale. Tablica musi umożliwiać jednoczesne wyświetlanie informacji dotyczącej przebiegu linii (np. w dolnej lub górnej części ekranu) w sekwencji określonej przez MZK, w postaci numerycznej lub alfanumerycznej, nazwy linii lub końcowego przystanku, przebiegu trasy - minimum trzy przystanki przed i trzy po, na którym znajduje się aktualnie pojazd. Dodatkowo w pojazdach zamontowana ma być tablica o rozmiarze minimum 38 cali, pełniąca funkcję wizualizacji graficznej trasy przejazdu w postaci tzw. „koralików” oraz umożliwiająca wyświetlanie komunikatów specjalnych.

NASZ typ…

W kryteriach oceny ofert na pierwszy plan wysuwa się premia za materiał konstrukcyjny nadwozia w postaci stali odpornej na korozję przy jednoczesnym braku punktów za KTL. To oznacza, że największe szanse na zwycięstwo ma Autosan lub Solaris. Pozostali mogą jedynie powalczyć ceną i terminem dostawy.

Dodajmy jeszcze, że MZK czeka na oferty od wykonawców do 17 sierpnia.