Dwa autobusy MIDI dla Cieszyna. Sprawdzamy SIWZ
Do Cieszyna przyjadą dwa nowe autobusy z napędem spalinowym.
Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów. Producent będzie miał czas 6 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy tutaj. Teraz zaglądamy do pozostałych zapisów SIWZ.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (30%), okresu gwarancji całopojazdowej (10%).
Wśród kryteriów technicznych Cieszyn przyzna najwięcej punktów za:
- co najmniej 79 miejsc dla pasażerów – 4 pkt,
- co najmniej 7 miejsc stałych, specjalnych – 6 pkt,
- szyba przednia dzielona w układzie pionowym – 4 pkt,
- szyby w części pasażerskiej – pojedyncze – 4 pkt,
- poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną – 4 pkt,
- wysokość autobusu nie większa niż 3100 mm – 4 pkt,
- spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4 pkt.
Specyfikacja techniczna
Dwa autobusy MIDI mają mieć długość do 11,0 m, a wysokość max. 3,30 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusu powinna być wykonana ze stali nierdzewnej, pozwalająca na wieloletnią eksploatację bez konieczności wykonywania naprawy głównej. Pojazdy będą napędzane silnikiem o pojemności do 7 000 cm3 i mocy minimum 200 kW, chłodzonym cieczą, turbodoładowanym i z chłodzeniem powietrza doładowującego – spełniającym wymagania normy emisji spalin EURO 6, umiejscowionym z tyłu pojazdu, z rurą wydechową wyprowadzoną na dach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Kierowca musi być oddzielony na całej szerokości przestrzeni pasażerskiej, w której mogą podróżować pasażerowie.
Z kolei siedzenia pasażerskie to szkielety wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację. System informacji pasażerskiej ma być zdemontowany z autobusu wskazanego przez zamawiającego i zamontowany przez wykonawcę w nowych autobusach. Dostawcą tego systemu jest firma R&G Plus.
Wąskie grono dostawców?
Sztywny wymóg w postaci stali nierdzewnej w nadwoziu zdecydowanie zawęża krąg potencjalnych oferentów. Nie sposób się zatem spodziewać więcej niż dwóch ofert.
Kto powalczy o to zamówienie? Na pewno Solaris - kto jeszcze? Tego dowiemy się 24 maja, kiedy zamawiający zaplanował otwarcie ofert.