Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Dwa autobusy MIDI dla Cieszyna. Sprawdzamy SIWZ

infobus
05.05.2021 13:00

Do Cieszyna przyjadą dwa nowe autobusy z napędem spalinowym.

Trwa postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie dostawcy autobusów. Producent będzie miał czas 6 miesięcy na dostawę pojazdów. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy tutaj. Teraz zaglądamy do pozostałych zapisów SIWZ.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (30%), okresu gwarancji całopojazdowej (10%).

Wśród kryteriów technicznych Cieszyn przyzna najwięcej punktów za:

  • co najmniej 79 miejsc dla pasażerów – 4 pkt,
  • co najmniej 7 miejsc stałych, specjalnych – 6 pkt,
  • szyba przednia dzielona w układzie pionowym – 4 pkt,
  • szyby w części pasażerskiej – pojedyncze – 4 pkt,
  • poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną – 4 pkt,
  • wysokość autobusu nie większa niż 3100 mm – 4 pkt,
  • spełnienie wymogów homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich – 4 pkt.

Specyfikacja techniczna

Dwa autobusy MIDI mają mieć długość do 11,0 m, a wysokość max. 3,30 m. Autobusy muszą posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2. Nadwozie i konstrukcja nośna podłogi autobusu powinna być wykonana ze stali nierdzewnej, pozwalająca na wieloletnią eksploatację bez konieczności wykonywania naprawy głównej. Pojazdy będą napędzane silnikiem o pojemności do 7 000 cm3 i mocy minimum 200 kW, chłodzonym cieczą, turbodoładowanym i z chłodzeniem powietrza doładowującego – spełniającym wymagania normy emisji spalin EURO 6, umiejscowionym z tyłu pojazdu, z rurą wydechową wyprowadzoną na dach.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Kierowca musi być oddzielony na całej szerokości przestrzeni pasażerskiej, w której mogą podróżować pasażerowie.

Z kolei siedzenia pasażerskie to szkielety wykonane z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację. System informacji pasażerskiej ma być zdemontowany z autobusu wskazanego przez zamawiającego i zamontowany przez wykonawcę w nowych autobusach. Dostawcą tego systemu jest firma R&G Plus.

Wąskie grono dostawców?

Sztywny wymóg w postaci stali nierdzewnej w nadwoziu zdecydowanie zawęża krąg potencjalnych oferentów. Nie sposób się zatem spodziewać więcej niż dwóch ofert.

Kto powalczy o to zamówienie? Na pewno Solaris - kto jeszcze? Tego dowiemy się 24 maja, kiedy zamawiający zaplanował otwarcie ofert.