Duisburg odebrał pierwsze eCitaro. W ramach kontraktu „pod klucz”
Także w drodze do elektromobilności firma Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) postawiła na markę Mercedes-Benz.
Niemiecki przewoźnik odebrał właśnie swoje pierwsze autobusy elektryczne eCitaro G, której oferują najnowszą technologię akumulatorów oraz system ładowania poprzez pantograf. Daimler Buses dostarczył także wolne i szybkie ładowarki. Wszystko za jednym kontraktem „pod klucz”.
Siedem elektryków
Siedem autobusów DVG eCitaro G wyposażonych zostało w akumulatory wysokonapięciowe o łącznej pojemności 330 kWh, co zapewnia im odpowiedni zasięg. Baterie oparte są na najnowszej generacji akumulatorów litowo-jonowych (NMC2) o podwyższonej gęstości energii. Autobusy można ładować za pomocą wtyczki lub pantografu ulokowanego w przedniej części autobusu.
Aby ułatwić firmom transportowym przejście na elektryczną mobilność, Daimler Buses oferuje także niezbędną infrastrukturę - w ramach rozwiązania „pod klucz”. Tak jak w Duisburgu, gdzie firma postawiła siedem stacjonarnych ładowarek, a także dwie stacje ładowania pantografowego oraz dostarczyła mobilną ładowarkę. Zakres kontraktu objął także planowanie, opracowywanie projektów i budowę niezbędnej infrastruktury zasilającej oraz związane z tym działania budowlane. Do tego marka Omniplus chroni elektryczne autobusy przegubowe umową serwisową eService.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak podkreśla Daimler, wszystkie procesy ładowania są monitorowane i kontrolowane za pomocą oprogramowania opracowanego przez firmę partnerską IVU Traffic Technologies, które zostało wdrożone we wspólnej koordynacji w DVG. Ponadto system zarządzania ładowaniem również połączony jest z interfejsem danych, za pomocą którego dane w czasie rzeczywistym z pracy autobusów elektrycznych są przesyłane bezpośrednio do systemu zarządzania ładowaniem za pośrednictwem Daimler Buses Cloud.
Na koniec dodajmy, że spółka Duisburger Verkehrsgesellschaft AG obsługuje lokalny transport publiczny od ponad 135 lat. Jej flota to 101 autobusów i 57 tramwajów, którymi rocznie podróżuje ok. 53 mln pasażerów. Sieć tras obejmuje 501,5 km, na których DVG posiada 43 linie autobusowe o długości prawie 450 km, trzy linie tramwajowe i jedną linię lekkiej kolei. Plus łącznie 735 przystanków autobusowych i tramwajowych. Flota autobusów opiera się głównie na modelu Mercedes-Benz Citaro – teraz także w wersji elektrycznej.