Drugi przetarg z ZTP 2021: MPK Włocławek i 11 elektrycznych autobusów

Aktualnie MPK postanowiło zrobić większe zakupy i ogłosiło przetarg na dostawę 11 nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz ładowarek dwufunkcyjnych-dwustanowiskowych.
To drugie zamówienie - po MPK Wrocław - z dofinansowaniem z I edycji Zielonego Transportu Publicznego.
CZĘŚĆ AUTOBUSOWA I INFRASTRUKTURALNA
Po Włocławku jeździ już 5 autobusów elektrycznych marki Solaris, a wkrótce dołączy do nich kolejny autobus elektryczny - używany (o czym pisaliśmy TUTAJ.
Inwestycja jest realizowana przy wsparciu środków w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” Faza I, ogłoszonego przez NFOŚiGW. Przetarg został podzielony na dwie części. Część autobusowa dotyczy dostawy 11 nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego spółka z o.o. we Włocławku, w trzech partiach:
- 1. dostawa - 9 miesięcy od podpisania umowy,
- 2. dostawa - 13 miesięcy od podpisania umowy,
- 3. dostawa – 17 miesięcy od podpisania umowy.
Druga część przetargu dotyczy infrastruktury ładowania. Chodzi o 6 ładowarek dwufunkcyjnych - dwustanowiskowych. Tu także przewidziano dostawy w partiach:
- 1. dostawa - 8 miesięcy od podpisania umowy,
- 2. dostawa - 12 miesięcy od podpisania umowy,
- 3. dostawa – 16 miesięcy od podpisania umowy.
FINANSE I DOŚWIADCZENIE
Wykonawcy, którzy chcą złożyć ofertę dla części 1 i 2 muszą wykazać, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 10 000 000,00 PLN. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawcy będą posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 000 000,00 PLN.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz tego wymagane jest odpowiednie doświadczenie. Warunek ten zostanie spełniony przez producenta autobusów gdy, wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie dostawę/ dostawy na łączną liczbę co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI, z których co najmniej 3 sztuki pochodziły z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE (przez elektryczny autobus pochodzący z danego kraju MPK rozumie autobus elektryczny całkowicie uzyskany tj. wyprodukowany w danym kraju) oraz co najmniej 3 elektryczne autobusy są eksploatowane w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.
W części infrastrukturalnej wymóg doświadczenia polega na wykazaniu, że wykonawca w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie dostawę/ dostawy na łączną liczbę 2 ładowarek dwufunkcyjnych – dwustanowiskowych.
Ponadto, każda oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 800 000,00 PLN (część 1), 25 000,00 PLN (część 2).
PUNKTACJA I OTWARCIE OFERT
Zamawiający wyodrębnił różne kryteria oceny ofert dla obu części przetargu. W przypadku części 1 są to:
- cena - waga 60%,
- ocena techniczna - waga 18%,
- gwarancja - waga 22%.
Jeśli chodzi o część 2 - punktowana będzie tylko cena.
Oferentów na autobusy i ładowarki poznamy w dniu 14 grudnia.