Drugi przetarg z Kangura 2.0: Elektryczny gimbus dla Śniadowa
1 czerwca Śniadowo ogłosiło przetarg na dostawę autobusu elektrycznego dostosowanego do przewozu dzieci oraz stacji ładowania.
Podlaska gmina jako jedna z 20. jednostek samorządu terytorialnego otrzymała w tym roku dofinansowanie z NFOŚiGW na zakup elektrycznego gimbusa.
Kangur 2.0
W kwietniu br. zarząd NFOŚiGW zatwierdził listę rankingową przedsięwzięć zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach II naboru wniosków do programu „Kangur – bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły”. Z najnowszy danych NFOŚiGW wynika, że z tego programu mamy zakupić łącznie 31 pojazdy, w tym:
- 4 szt. z programu Kangur 1.0
- 27 szt. z programu Kangur 2.0
Aby zrealizować ten cel, w drugiej edycji „Kangura” 20 gmin otrzymało wsparcie na zakup autobusów elektrycznych (w tym Grudziądz i Gietrzwałd na więcej niż jeden gimbus). To: Skalbmierz, Pałecznica, Troszyn, Kranospol, Daszyna, Tykocin, Przedecz, Śniadowo, Działoszyce, Rzeczyca, Gietrzwałd, Korzenna, Wieniawa, Grudziądz, Ojrzeń, Platerów, Zduny, Rusinów, Ożarów Mazowiecki oraz Jawornik Polski.
Z tej grupy dwa samorządu już ogłosiły swoje postepowania. To oprócz Śniadowa – gmina Pałecznica
O gimbusie dla Śniadowa na razie nie wiemy za dużo. Całkowita wartość zamówienia to 2 703 540,00 PLN. Za tę sumą najprawdopodobniej gmina chce kupić autobus klasy MAXI (12-metrów), co czym m.in. świadczą zapisy w zakresie doświadczenia.
Wymogi formalne
Znamy natomiast już kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty. To:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Termin dostawy / Waga: 20
- Okres gwarancji / Waga: 10
- Przebieg autobusu na jednym ładowaniu / Waga: 10
- Cena - Waga: 60
W zakresie formalności mamy warunek posiadania środków finansowych lub zdolności kredytową na kwotę, co najmniej 1 500 000,00 PLN.
Co do doświadczenia Śniadowo wymaga, aby dostawca w okresie ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 2 zamówienia, polegające na dostawie minimum 1 autobusu elektrycznego w ramach każdego zamówienia.
O tym, jakie firmy podejdą do tego zamówienia dowiemy się najszybciej 2 lipca, kiedy wyznaczono termin składnia ofert.
wsparcie z Kangura
Celem program Kangur jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw w transporcie. Program przewiduje możliwość zakupu nowych elektrycznych autobusów szkolnych oraz przeszkolenia kierowców z obsługi nowych elektrycznych autobusów szkolnych. Dodatkowo beneficjenci programu mogli ubiegać się o dofinansowanie modernizacji lub budowy infrastruktury umożliwiającej ładowanie elektrycznych autobusów szkolnych. Dofinansowanie na infrastrukturę ładowania będzie mogło być udzielone tylko w formie zwrotnej. Beneficjentami programu są gminy wiejskie oraz miejsko-wiejskie.
Wnioski o dofinansowanie w formie dotacji można było składać w terminie od 01.06.2020 r. do 30.06.2020 r., natomiast wnioski o dofinansowanie w formie pożyczki było trzeba złożyć terminie od 01.06.2020 r. do 31.07.2020 r. Budżet na realizację celu programu wynosi do ponad 64 mln zł, w tym dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 52 mln zł dla zwrotnych form dofinansowania – do ponad 11 mln zł. Jako okres kwalifikowalności kosztów wskazano okres kwalifikowalności 01.01.2019 r. – 31.12.2022 r.
Resort klimatu przypomniał, że I nabór wniosków w ramach “Kangura” zakończył się 20 sierpnia 2019 r. Jego efektem jest zawarcie umów z czterema gminami na łączną kwotę dofinansowania ponad 9,4 mln zł, w tym dotacje o wartości ponad 8,2 mln zł. To:
- Gręboszów – wybrał autobus Solaris Urbino 12 electric;
- Bobowa – wybrała autobus Yutong E12
- Bielany – wybrały autobus Solaris Urbino 12 electric;
- Godzianów – wybrał model Solaris Urbino 12 electric