Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Drugi Citaro we flocie PKT Gdynia

infobus
01.11.2012 00:34
Mercedes-Benz O530 Citaro o nr. inwentarzowym 3054 to kolejny Mercedes przekonwertowany z klasycznego miejskiego autobusu i włączony do trolejbusowej floty Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. PKT jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo trolejbusowe wykonuje przebudowy nadwozi niskopodłogowych autobusów na trolejbusy, w tym także montaż napędu oraz prace adaptacyjne w pojeździe: Standardowej długości pojazdy tego typu kursują po ulicach Gdyni i Sopotu od 2004 r. Mercedesy zastępują wycofywane z ruchu Jelcze, a obniżona podłoga pojazdu ułatwia wsiadanie i wysiadanie nie tylko osobom niepełnosprawnym. Montowany przez PKT nowy silnik asynchroniczny firmy Enika zapewnia płynniejszą jazdę w intensywnym ruchu miejskim.
Mercedes-Benz O530ACMercedes-Benz O530AC
Oczywiście najważniejsze znaczenie dla tego projektu ma koszt przebudowy takiego pojazdu, który jest znacznie niższy, niż zakup nowego pojazdu tej samej klasy. Fabrycznie nowy trolejbus kosztuje ok. 1 mln PLN, natomiast koszt przebudowy z używanego miejskiego autobusu to około 30-40 proc. tej sumy. Aktualnie w sieci ZKM w Gdyni eksploatowanych jest 30 Mercedesów przekonwertowanych na trolejbusy, w tym dwa w najnowszej wersji – O530AC Citaro. W rezultacie tych przebudów oraz zakupu 50. nowych Solarisów Trollino 12 z końcem 2012 r. w taborze trolejbusowego przedsiębiorstwa nie będzie żadnego pojazdu wysokopodłogowego, nie licząc tutaj 4 trolejbusów zabytkowych: Sauera, Skody i dwóch Jelczy, obsługujących sezonową linię turystyczną. Modernizacja sieci, podstacji i taboru oraz realizacja przez Urząd Miasta Gdyni i Uniwersytet Gdański europejskiego projektu Trolley, promującego elektryczny transport publiczny, odmieniły wizerunek trolejbusów w Gdyni. Stały się one nie tylko ekologicznymi, ale także nowoczesnymi środkami transportu, w znacznej części uniezależnionymi na krótkich dystansach od sieci trakcyjnej. Poniżej dane techniczne trolejbusu Mercedes Benz O530AC Citaro:
Długość
12,2 m
Szerokość
2,55 m
Wysokość
3,2 m
Liczba osi
2
Rok produkcji
2002
Napęd
Silnik asynchroniczny Enika Łódź z odzyskiem energii hamowania do sieci trakcyjnej.
Moc silnika
175 KW
Awaryjne zasilanie
Z baterii trakcyjnej Ni-Cd 101 V 80 Ah: w zależności od warunków trakcyjnych pozwala na pokonanie do 3 km z prędkością do 30 km/h
Liczba miejsc siedzących
29+1
Liczba miejsc stojących
51
Układ drzwi
2-2-2
Wyposażenie
klimatyzacja, elektroniczne wyświetlacze, zapowiedzi przystanków, monitoring